Engine Flush
Skład płukanki TEC-2000 Engine Flush?
Płukanka ma w sobie 4 składniki:
A) Podstawowy związek czyszczący to opracowany na nowo Toluen C7H8 (toluene) (związek powierzchniowo-czynny z dodatkowym zabezpieczeniem na działanie z tworzywami sztucznymi). Toluen został zmodyfikowany i podwyższono jego temperaturę wrzenia.
B) Rozpuszczalnik Estrowy (łagodny - organiczny)
C) Dodatki przeciw-zatarciowe ZDDP
D) Bazą są węglowodory (transport rozpuszczalników i dodatków)
# Płukana TEC-2000 Engine Flush działa podczas mieszania (pracy) oleju w temperaturze roboczej silnika, jednakże płukanka nie działa podczas spoczynku bez mieszania i bez odpowiedniej temperatury.
# Płukanka TEC-2000 w odróżnieniu od nafty posiada dodatki przeciw-zatarciowe ZDDP i środki czyszczące, które penetrują nagar nie odrywają, ale rozpuszczają, dlatego płukanka TEC-2000 Engine Flush jest bezpieczna dla silnika/uszczelek, mocniejsza i bezpieczniejszy niż nafta czy benzyna ekstrakcyjna.
# Pamiętaj o wlewaniu nowego oleju do czystego silnika, który został bezpiecznie wyczyszczony od środka płukanką TEC-2000 Engine Flush.
Czy Engine Flush może być stosowane w silnikach benzynowych i diesel?
Tak. Preparat jest przeznaczony do silników benzynowych i diesla. W samochodach, ciężarówkach, motocyklach i łodziach. Do silników dwusuwowych nie jest zalecany, jednak do przekładni zębatych i mokrego sprzęgła zaleca się stosowanie, wraz z Oil Booster.
Czy jest różnica w stosowaniu dla suchego i mokrego sprzęgła?
Tak.
Dawkowanie dla suchego sprzęgła to 375ml - 1 puszka na 4-5L oleju
Dawkowanie dla mokrego sprzęgła to 375ml - 1 puszka na 5-6L oleju
Czy Engline Flush jest bezpieczny dla powłoki Nikasil?
Tak, ponieważ nie zawiera związków siarki, które są niebezpieczne dla powłoki Nikasilowej.
Czy DPF może zostać uszkodzony podczas stosowania Engine Flush?
Nie, ponieważ produkt podczas ewentualnego spalania nie powoduje powstawania sadzy.
Czy można jeździć samochodem, gdy wlejemy Engine Flush do silnika?
Nie zaleca się. Zwykle silnik powinien pracować na normalnych lub wyższych obrotach, na biegu jałowym. Czas poświęcony na mycie silnika od wlania do spuszczenia starego oleju nie powinien przekraczać 1 godziny.
Czemu ten środek jest tak drogi?
Cena wynika wprost z technologii i użytych do produkcji składników. Skład preparatu to efekt 20 lat badań i testów. Składniki, które płuczą i chronią elementy silnika nie powodując żadnych negatywnych skutków. Płukanie silnika benzyna ekstrakcyjna może uszkodzić podzespoły silnika, powierzchnie cylindrów, a w skrajnych przypadkach nawet doprowadzić do zatarcia. Engine Flush jest bezpieczny dla silnika. Produkt używany w motosporcie, produkowany w Wielkiej Brytanii gwarantuje jakość.
Czy zostało zanotowane uszkodzenie silnika po zastosowaniu płukanki?
Wieloletnie stosowanie produktu przyniosło pozytywne komentarze. Dla pewności przeprowadziliśmy długoterminowy test na silniku 1.8 V8. Auto jeździło ponad 14 dni w warunkach miejskich, dziennie 16 kilometrów. Silnik miał zalaną jedną pełną dawkę preparatu Engine Flush oraz wkręconą śrubę magnetyczną, po spuszczeniu oleju nie zanotowaliśmy zmiany na śrubie magnetycznej w ilości opiłków.
Diesel Injector Cleaner
Czy po wyczyszczeniu wtrysków preparatem TEC-2000 muszę je przygotować do pracy?
Nie. Preparat jest mieszanką oleju napędowego z silnymi składnikami czyszczącymi i smarnymi, jest bezpieczny w stosowaniu i zaraz po wyczyszczeniu wtrysków można jechać w drogę.
Czy mogę wlać środek do zbiornika paliwa?
Tak, jednak aby najlepiej wyczyścił wtryskiwacze należy podać skoncentrowany środek prosto na listwę/szynę CommonRail wtryskiwaczy.
Diesel System Cleaner
Czy środek może spowodować zapchanie filtru paliwa?
Nie. Preparat Diesel System Cleaner jest o wiele silniejszy niż inne dostępne na rynku preparaty i rozpuszcza zanieczyszczenia w zbiorniku paliwa. Filtr paliwa warto wymienić po zastosowaniu preparatu oraz stosować się do zaleceń producenta odnośnie wymiany filtra paliwa, zazwyczaj jest to 60tys km.
Czy środek można dolać do zbiornika z silnikiem benzynowym?
Nie. Przeparta jest przeznaczony jako dodatek do oleju napędowego czyli do wszystkich silników pracujących na olejem napędowym, również można go stosować do bezpośredniego czyszczenia wtryskiwaczy, ale trzeba mieć na uwadze że nie jest do tego zaprojektowany. (Środek do bezpośredniego czyszczenia wtryskiwaczy to Diesel Injector Cleaner)
Fuel System Cleaner
Czy środek może spowodować zapchanie filtru paliwa?
Nie. Preparat Fuel System Cleaner jest o wiele silniejszy niż inne dostępne na rynku preparaty i rozpuszcza zanieczyszczenia w zbiorniku paliwa. Filtr paliwa warto wymienić po zastosowaniu preparatu oraz stosować się do zaleceń producenta odnośnie wymiany filtra paliwa, zazwyczaj jest to 60tys km.
Czy środek można dolać do zbiornika z silnikiem diesla?
Nie. Przeparta jest przeznaczony jako dodatek do benzyny czyli do wszystkich silników pracujących na benzynie, również można go stosować do bezpośredniego czyszczenia wtryskiwaczy, ale trzeba mieć na uwadze że nie jest do tego zaprojektowany. (Środek do bezpośredniego czyszczenia wtryskiwaczy to Fuel Injector Cleaner)
Czy mogę dolać środek Fuel System Cleaner do zbiornika oleju, który ma wtrysk oleju do mieszanki? (takie występują w KTM i Husqvarna 2018+)
Nie przeprowadzaliśmy takich testów.
Oil Booster
Czy Oil Booster można mieszać z dodatkami ceramicznymi?
Tak, dodatki ceramiczne działają na innej zasadzie niż Oil Booster i mają inne zastosowanie w silniku.
Czy Oil Booster może powodować uślizg mokrego sprzęgła?
Nie. Jednak w silnikach z mokrym sprzęgłem warto pamiętać, aby nie przekroczyć odpowiednich proporcji, jedna puszka Oil Booster na 5L oleju.
Silniki dwusuwowe
Jak wyczyścić układ paliwowy w silniku dwusuwowym?
Aby wyczyścić układ paliwowy, w którym na stałe znajduje się mieszanka benzyny z olejem należy użyć Fuel System Cleaner zaraz przed użytkowaniem silnika oraz uzupełnić % mieszankę oleju o dodane 0.375L “benzyny”- Fuel System Cleaner wyczyści zbiornik, cały układ paliwowy, gaźnik, tłok.
Inne pytania
Czy czysty silnik pracuje lepiej?
Przeczytaj wpis: Czy czysty silnik pracuje lepiej?
Czy warto zmieniać olej silnikowy?
Przeczytaj wpis: Czy warto zmieniać olej silnikowy?
Czysty silnik – co to znaczy?
Przeczytaj wpis: Czysty silnik – co to znaczy?