Porady

Jak uszczelnić chłodnicę za nieco ponad 60 zł? Poznaj siłę TEC 2000 Radiator Stop Leak

Jak uszczelnić chłodnicę za nieco ponad 60 zł? Poznaj siłę TEC 2000 Radiator Stop Leak
Porady

Problem z cieknącą chłodnicą może wystąpić tak naprawdę w każdym pojeździe – niezależnie od jego przebiegu czy roku produkcji. Warto pamiętać o tym, że nieszczelny układ chłodzenia to poważna usterka, której naprawy zdecydowanie nie warto odkładać w czasie. O tym, że z układu wycieka ciecz, można poznać m.in. po wydobywającej się spod maski parze czy świecącej się kontrolce na desce rozdzielczej informującej o tym, że obniżył się poziom płynu chłodniczego. Jak uszczelnić chłodnicę samochodową? W sytuacji, gdy nie mówimy o poważnym uszkodzeniu układu, z drobnymi wyciekami doskonale powinien sobie poradzić specjalny preparat uszczelniający jak np. TEC 2000 Radiator Stop Leak. Zachęcamy do lektury artykułu, w którym nieco szerzej omawiamy problem cieknącej chłodnicy, a także przybliżamy specyfikację środka, który zdobył zaufanie wśród kierowców na całym świecie – zapraszamy!

ZawartośćNagłówki

Wpisy

z tej samej kategorii

Jak wymieniać świece żarowe? Na ciepłym czy zimnym silniku?
Porady

Jak wymieniać świece żarowe? Na ciepłym czy zimnym silniku?

Wymiana świec żarowych może wydawać się prostą czynnością, ale są pewne zasady, które warto przestrzegać, by zapewnić sobie i swojemu samochodowi bezpieczeństwo oraz optymalne działanie. Kiedy wymieniać te podzespoły: na zimnym czy ciepłym silniku? O tym w dzisiejszym wpisie.

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Dlaczego silnik gaśnie na wolnych obrotach?
Porady

Dlaczego silnik gaśnie na wolnych obrotach?

Masz problem z gaśnięciem samochodu na wolnych obrotach? To dość powszechny problem, który może być spowodowany wieloma czynnikami, zarówno mechanicznymi, jak i elektrycznymi. W dzisiejszym artykule odpowiemy sobie na pytanie, co jest przyczyną takiego stanu rzeczy oraz co robić, by uchronić się przed tego typu problemami.

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Dlaczego turbina gwiżdże na zimnym silniku?
Porady

Dlaczego turbina gwiżdże na zimnym silniku?

Jeśli zauważyłeś, że turbosprężarka gwiżdże w momencie, gdy jednostka jeszcze nie osiągnęła optymalnej temperatury pracy, musisz wiedzieć, że jest to sygnał, który może zwiastować poważny problem. Co konkretnie mogą oznaczać takie dźwięki i co zrobić, gdy dojdzie do takiej sytuacji? O tym w dalszej części wpisu.

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Co sprawia, że biegi ciężko wchodzą na zimnym silniku? Sprawdzamy
Porady

Co sprawia, że biegi ciężko wchodzą na zimnym silniku? Sprawdzamy

Zdarzyło Ci się kiedykolwiek odpalić samochód i doświadczyć problemów ze zmianą biegów? Problem ten – choć nie występujący zbyt często – może znacząco obniżyć komfort podróży, stąd też warto wiedzieć, jakie może mieć podłoże. Czy jest to sytuacja, która mówi nam o poważnej awarii, czy może kryje się za tym drobnostka? O tym dowiesz się, zagłębiając się w treść dzisiejszego wpisu. Zapraszam do lektury.

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Czy można jeździć z uszkodzoną uszczelką pod głowicą?
Porady

Czy można jeździć z uszkodzoną uszczelką pod głowicą?

Uszczelka pod głowicą jest niezwykle ważnym elementem, który zapewnia prawidłową izolację i separację płynów eksploatacyjnych w silniku. Jej awaria może prowadzić do szeregu poważnych, a czasem nieodwracalnych uszkodzeń. Wśród kierowców nieraz pada pytanie, czy w przypadku uszkodzenia uszczelki można kontynuować jazdę. Jak to wygląda w rzeczywistości? Zapraszam do dalszej lektury dzisiejszego wpisu, w którym omawiam tę kwestię i podpowiadam, jak rozpoznać problemy z tym elementem.

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą
Porady

Objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą

Wydmuchana uszczelka pod głowicą to jeden z tych problemów, które żaden kierowca nie chciałby spotkać. Jest to sytuacja, która może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika, a naprawa często wiąże się z wysokimi kosztami. Jak zdiagnozować ten problem? O tym w dalszej części wpisu.

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Czym posmarować uszczelkę pod głowicę i czy w ogóle należy to robić?
Porady

Czym posmarować uszczelkę pod głowicę i czy w ogóle należy to robić?

W samochodzie każdy szczegół ma znaczenie, a uszczelka pod głowicą to jeden z tych elementów, który, choć niewidoczny na co dzień, pełni fundamentalną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu silnika. Czy zastanawiałeś się kiedyś, czy uszczelkę pod głowicą należy smarować? A może słyszałeś różne opinie i teraz zastanawiasz się, co jest najlepsze dla Twojego samochodu?

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Czy warto smarować uszczelki w samochodzie?
Porady

Czy warto smarować uszczelki w samochodzie?

Odpowiednia pielęgnacja uszczelek w samochodzie to temat, który może wydawać się drugorzędny, ale ma dość duże znaczenie dla długotrwałej kondycji pojazdu i komfortu jazdy. Regularne smarowanie bowiem nie tylko zapobiega ich przymarzaniu zimą, ale także chroni je przed degradacją i zapewnia odpowiednią szczelność.

author

Łukasz Młodkowski

Autor

author

Patryk Gałązka

Autor