Instrukcje użycia
Część zabiegów z użyciem produktów TEC 2000 jesteś w stanie wykonać samodzielnie, pozostałe zleć mechanikowi, np. przy okresowej wymianie oleju.
Wybierz produkt z listy i zobacz instrukcję użycia:
Płukanka silnika - układ oleju
TEC 2000 Engine Flush
TEC 2000 Engine Flush należy stosować podczas standardowej wymiany oleju.
Należy dodać preparat do silnika, jeszcze do starego oleju. Silnik powinien osiągnąć normalną temperaturę pracy. Po dodaniu preparatu, silnik powinien pracować na biegu jałowym przez ok. 10-15 minut (auto powinno znajdować się w wentylowanym pomieszczeniu lub na zewnątrz aby uniknąć zatrucia spalinami). Po tym czasie, należy spuścić stary olej, założyć nowy filtr i uzupełnić stan nowym olejem.
W wypadku gdy silniku pojawiły się problemy takie jak: lepkie pierścienie, nierówna kompresja, zwiększone zużycie oleju lub czarny dym, praca z preparatem powinna trwać ok 25-30 min zanim olej zostanie wymieniony.
Unikalna kombinacja bardzo skutecznych detergentów wraz z bardzo efektywnym smarowaniem pozwala na stosowanie preparatu we wszystkich silnikach spalinowych – benzynowych, diesla oraz zasilanych gazem. Operacja jest całkowicie bezpieczna dla silnika.
375ml
NA 4-5 LITRÓW OLEJU
do osiągnięcia temperatury płynu chłodniczego ~60︒C
1 puszka 375 ml na 4-5 litrów oleju silnikowego
Uwaga 1: Pozostaw samochód na prywatnej posesji, lub w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Uwaga 2: W przypadku podejrzenia że w silniku znajduje się duża ilość nagaru, silnik przejawia podwyższone dymienie, zużywa ponad 1 litr oleju na 1000km proces płukania można wydłużyć.
Czyszczenie układu paliwa i wtryskiwaczy Diesel
TEC 2000 Diesel System Cleaner
Uszlachetniacz paliwa Diesel TEC 2000 Diesel System Cleaner wlewa się bezpośrednio do zbiornika paliwa.
Korzystałeś wcześniej z konkurencyjnych produktów? Jeśli tak to zalecamy wymianę filtru paliwa przed wlaniem TEC 2000 Diesel System Cleaner.
Aby wydłużyć niezawodność wtryskiwaczy zalecamy stosować dwa razy w roku – jesienią i latem.
Pojazd może działać na czystym, nierozcieńczonym produkcie.
375ml
na ok. 40 litrów paliwa
W przypadku podejrzenia, że w baku znajdują się zanieczyszczenia (np. woda lub parafina) można zastosować 1 puszkę (375ml) ~25 litrów paliwa.
Po zastosowaniu preparatu rekomendujemy wymianę filtra paliwa.
Czyszczenie układu paliwa i wtryskiwaczy Benzyna
TEC 2000 Fuel System Cleaner
TEC 2000 Fuel System Cleaner stosuje się do wszystkich silników benzynowych i jest bezpieczny dla katalizatorów.
TEC 2000 Fuel System Cleaner uszlachetniacz do benzyny stosuje się wlewając zawartość puszki do zbiornika paliwa.
Zaleca się żeby zbiornik był pełny.
Operację należy powtórzyć dwa razy w roku, najlepiej stosować na przełomie zimy i wiosny, oraz późną jesienią, jest to zalecanie ponieważ w tedy panują największe wahania temperatur i woda skrapla się w zbiornikach paliwa.
Pojazd może działać na czystym, nierozcieńczonym produkcie.
375ml
NA 40 LITRÓW PALIWA
W przypadku podejrzenia, że w baku znajdują się zanieczyszczenia (np. woda lub parafina) można zastosować 1 puszkę (375ml) ~25 litrów paliwa.
Po zastosowaniu preparatu rekomendujemy wymianę filtra paliwa.
Bezpośrednie czyszczenie wtrysków Diesel
TEC 2000 Diesel Injector Cleaner
TEC 2000 Diesel Injector Cleaner używane w celu zmniejszenia dymu w spalinach, najlepiej jest podawać bezpośrednio do listwy wtryskiwaczy. Można do tego użyć uniwersalnego aparatu do czyszczenia wtrysków oferowanego przez szereg firm na rynku. Procedura zajmuje ok. 20 minut.
Uwaga:
Nie należy stosować na gorącym silniku, może to doprowadzić do zagotowania preparatu.
Jeśli istnieje szansa, że układ chłodzenia silnika nie jest sprawny, stosować z przerwami.
Stosuj przy otwartej klapie silnika.
Korzyści płynące z zastosowania preparatu będą natychmiast odczuwalne. Praca silnika będzie równa, spaliny widocznie czystsze. Aby zachować wtryskiwacze w czystości i wysokiej sprawności należy powyższe czynności przeprowadzać raz, dwa razy w roku.
375ml
NA OK. 20 MINUT PRACY
Uwaga 1: Jeśli jednak efekt jest częściowy lub wtryskiwacze były szczególnie mocno zanieczyszczone zaleca się powtórzenie całej operacji. Uwaga 2: Jeśli żaden z powyższych wariantów jest niemożliwy do zastosowania, należy włożyć koniec rury ssącej z pompy paliwowej pojazdu do puszki TEC 2000 Diesel Injector Cleaner, jednocześnie rura “powrót do zbiornika” również powinna być włożona do puszki. Silnik powinien pracować tak długo aż zawartość puszki zostanie prawie opróżniona. Chcąc uzyskać lepsze efekty w silnikach o dużych przebiegach, zalecamy przedłużyć procedurę o kolejne 20 minut, wykorzystując dodatkową puszkę 375 ml TEC 2000 Diesel Injection Cleaner.
Bezpośrednie czyszczenie wtrysków Benzyna
TEC 2000 Fuel Injector Cleaner
Najlepszym rozwiązaniem jest aplikacja preparatu bezpośrednio do listwy wtryskiwaczy przy pomocy uniwersalnego aparatu do czyszczenia wtrysków, który bez problemu znajdziesz na rynku.
Z reguły taki aparat składa się z dwóch przewodów o przekroju ok. 8 mm i długości ok. 1,5 m.
Zalecamy, aby na instalacji czyszczącej zainstalować filtr paliwowy (między puszką a szyną wtryskową).
Czyszczenie wtryskiwaczy kończy się wraz z wyczerpaniem się preparatu w puszce.
Uwaga:
– w przypadku podejrzenia niesprawności układu chłodzenia, preparat należy aplikować z przerwami,
– środek do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych należy stosować przy otwartej klapie silnika.
Jeżeli wtryskiwacze w Twoim pojeździe są mocno zanieczyszczone, zalecamy, aby aplikacja preparatu trwała nieco dłużej (ok. 40 minut), wykorzystując przy tym dwie puszki TEC 2000 Fuel Injector Cleaner (2×375 ml).
375ml
NA OK. 20 MINUT PRACY
Od tego momentu preparat zaczyna pracę. Jedna puszka tj. 375 ml wystarcza na ok. 20 minut pracy
Uwaga: po całej procedurze rekomendujemy wymienić filtr paliwa.
Dodatek do oleju
TEC 2000 Oil BOOSTER
Preparat dedykowany do wszystkich silników benzynowych i Diesla.
Aby w pełni wykorzystać właściwości Oil Booster, najlepiej przed dodaniem preparatu użyj TEC 2000 Engine Flush
TEC 2000 Oil Booster dodawany jest do oleju w czasie rutynowej wymiany mieszaniny lub od razu po jego wymianie, do świeżego oleju.
Dobrze, jeśli silnik został już wcześniej uruchomiony. Przed dodaniem dodatku silnik powinien zostać rozgrzany do temperatury roboczej.
375ml
NA KAŻDE PEŁNE 4 LITRY OLEJU SILNIKOWEGO
Aplikacja jest taka sama jak w przypadku zwykłego oleju silnikowego
Uwaga: Jeśli chcesz uzyskać najlepsze rezultaty, postaw na oleje o specyfikacjach 5W / 10W / 20W – 50. Oleje typu API „SH” lub lepsze
Preparat do czyszczenia układu dolotowego
TEC 2000 Induction Cleaner
W czasie czyszczenia dolotu pamiętaj, że TEC 2000 Induction Cleaner: jest preparatem wyjątkowo łatwopalnym, bogaty jest w dodatki smarne, ma działanie mocno żrące; stąd też w czasie aplikacji uważaj na karoserię czy światła.
Nie korzystaj z preparatu zbyt często, ponieważ wpływa on na obroty silnika. Te z kolei powinny wynosić ok. 2-2,5 tys./obrotów na minutę. Dlatego też do prawidłowej aplikacji TEC 2000 Induction Cleaner potrzebne są dwie osoby: jedna do podawania środka, druga do kontrolowania obrotów.
TEC 2000 Induction Cleaner może być stosowany we wszystkich silnikach. Szczególnie zalecany do silników wysokoprężnych i silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Regularne stosowanie preparatu TEC 2000 Induction Cleaner pozwoli obniżyć koszty eksploatacji, napraw, a także czyszczenia elementów wrażliwych na zanieczyszczenia. Korzystanie ze środka w większości przypadków nie wymaga specjalistycznej wiedzy mechanicznej, przez co polecany jest również do użytku domowego.
Zaleca się jednak, aby przed użyciem w specyficznych typach silników, w szczególności o niestandardowych konstrukcjach lub z nietypowymi układami dolotowymi, skonsultować się z mechanikiem lub sprawdzić zalecenia producenta pojazdu.
Jeżeli zależy Ci na dokładnym wyczyszczeniu dolotu, podawaj preparat pt.rzez ok. 20 minut.
Płyn do czyszczenia chłodnic
TEC 2000 Radiator Flush
Preparat do czyszczenia chłodnic TEC 2000 Radiator Flush jest bardzo prosty w użyciu.
O czym musisz pamiętać, stosując środek do płukania układu chłodzenia?
PRZEDE WSZYSTKIM O TYM, ŻE PŁYN W UKŁADZIE CHŁODZENIA JEST BARDZO GORĄCY I POD NIEUSTANNYM CIŚNIENIEM. ZBYT SZYBKIE ODKRĘCENIE KORKA WLEWU MOŻE POSKUTKOWAĆ POPARZENIAMI SKÓRY. DLATEGO TEŻ PAMIĘTAJ O TYM, ABY CAŁĄ OPERACJĘ PRZEPROWADZIĆ POWOLI, Z UMIARKOWANYM TEMPEM ODKRĘCANIA. W CELU ZAPEWNIENIA WIĘKSZEJ OCHRONY ZALECAMY UBRAĆ SIĘ W ODZIEŻ OCHRONNĄ, W TYM: RĘKAWICE ORAZ OKULARY OCHRONNE.
325ml
na 10-15 litrów płynu chłodniczego
Uszczelniacz chłodnicy
TEC 2000 Radiator Stop Leak
Płyn do uszczelniania chłodnicy TEC 2000 Radiator Stop Leak najlepiej stosować profilaktycznie (nie zmniejsza przepływu chłodziwa). Dzięki profilaktycznemu stosowaniu płyn ochroni silnik przed przegrzaniem, gdy nieszczelności nie są większe niż 1,5 mm oraz zabezpieczy przed starzeniem się płynu chłodniczego
Uszczelnianie chłodnicy – o tym pamiętaj
Stosując uszczelniacz do chłodnicy, musisz pamiętać o paru kwestiach. Przede wszystkim o tym, aby ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ W CZASIE ODKRĘCANIA WLEWU. DLACZEGO? PAMIĘTAJ O TYM, ŻE PŁYN CHŁODNICZY JEST POD CIŚNIENIEM, A JEGO TEMPERATURA JEST TAK WYSOKA, ŻE BARDZO ŁATWO O POPARZENIE.
JAK WIĘC STOSOWAĆ ŚRODEK DO USZCZELNIANIA CHŁODNICY, ABY NIE NARAZIĆ SWOJE ZDROWIA? ZALECAMY UBRANIE ODZIEŻY OCHRONNEJ, W TYM RĘKAWIC I OKULARÓW, A TAKŻE POWOLNE ODKRĘCANIE KORKA.
325ml
NA 10-15 LITRÓW PŁYNU CHŁODNICZEGO
Pamiętaj, że silnik musi być zimny!
Odgrzybiacz do klimatyzacji
TEC 2000 Airco Freshener Spray
150ml
Do wnętrza przeciętnego samochodu 5-cio osobowego klasy średniej
Podczas rozpylania preparatu w kabinie nie mogą znajdować się ludzie ani zwierzęta - preparat w dużym stężeniu może powodować duszności i zatrucie.