Układ chłodzenia

Jak uszczelnić chłodnicę za nieco ponad 60 zł? Poznaj siłę TEC 2000 Radiator Stop Leak

Jak uszczelnić chłodnicę za nieco ponad 60 zł? Poznaj siłę TEC 2000 Radiator Stop Leak
Układ chłodzenia

Problem z cieknącą chłodnicą może wystąpić tak naprawdę w każdym pojeździe – niezależnie od jego przebiegu czy roku produkcji. Warto pamiętać o tym, że nieszczelny układ chłodzenia to poważna usterka, której naprawy zdecydowanie nie warto odkładać w czasie. O tym, że z układu wycieka ciecz, można poznać m.in. po wydobywającej się spod maski parze czy świecącej się kontrolce na desce rozdzielczej informującej o tym, że obniżył się poziom płynu chłodniczego. Jak uszczelnić chłodnicę samochodową? W sytuacji, gdy nie mówimy o poważnym uszkodzeniu układu, z drobnymi wyciekami doskonale powinien sobie poradzić specjalny preparat uszczelniający jak np. TEC 2000 Radiator Stop Leak. Zachęcamy do lektury artykułu, w którym nieco szerzej omawiamy problem cieknącej chłodnicy, a także przybliżamy specyfikację środka, który zdobył zaufanie wśród kierowców na całym świecie – zapraszamy!

Nieszczelna chłodnica – problem, który jak najszybciej należy rozwiązać

Dlaczego uszczelnienie chłodnicy wymaga natychmiastowego działania? Odpowiedź jest prosta: sprawny układ chłodzenia jest bardzo ważny dla naszego pojazdu pod kątem jego prawidłowej pracy. To właśnie on zapewnia optymalną pracę jednostki napędowej w aucie, ogrzewa wnętrze pojazdu, a także pozwala zaoszczędzić na spalaniu paliwa

Można więc wywnioskować, że cieknąca chłodnica nie wpływa dobrze na bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Oczywiście – dopóki wycieki są minimalne, samochód jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Sytuacja zmienia się jednak wtedy, gdy płyn chłodniczy momentalnie wycieka. Zlekceważenie braku cieczy w zbiorniczku może poskutkować poważnymi i kosztownymi awariami na czele z uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.

  • Jakie są przyczyny nieszczelności układu chłodzenia?

    Zanim przejdziemy do tego, jak uszczelnić chłodnicę w samochodzie, omówmy przyczyny powstawania wycieków

    Warto zauważyć jedno: chłodnica jest delikatnym elementem układu chłodzenia, przez co bardzo łatwo o jej uszkodzenie. Często dzieje się to w czasie jazdy, gdy spod kół samochodów odpryskują kamyczki – nie muszą być duże, by naruszyć ściankę chłodnicy. Wycieki płynu chłodniczego mogą mieć jednak różne podłoże. Problemem samym w sobie może być zużyta chłodnica, która samoczynnie ulega rozszczelnieniu przez m.in. obniżoną odporność na korozję. Taka sytuacja najczęściej ma miejsce w starszych, mocniej wyeksploatowanych pojazdach. Niekiedy kierowcy sami przyczyniają się do szybszego zużycia się podzespołu – chcąc uzupełnić poziom płynu, zamiast chłodziwa, dolewają zwykłej wody, która zapoczątkowuje proces korozyjny. Szczególnie niebezpieczną sytuacją jest dolewanie zimnej wody, która przy niekorzystnych warunkach może ulec zamarznięciu, co z kolei prowadzi do rozszczelnienia chłodnicy i jej całkowitego uszkodzenia.

    Czym uszczelnić chłodnicę w samochodzie? Odpowiedzią specjalne preparaty

    O ile z poważnym uszkodzeniem chłodnicy nie można poradzić sobie ot tak (wymagana jest jej wymiana), tak w wielu przypadkach, gdy mowa o mniejszym rozszczelnieniu, każdy kierowca może samodzielnie poradzić sobie z wyciekami płynu chłodniczego. W jaki sposób? Na obecnym rynku dostępne są specjalne preparaty do uszczelniania chłodnicy występujące w różnej formie (płyn lub proszek). Środki te bazują często na mikrocząsteczkach aluminium i innych składnikach aktywnych, które w czasie kontaktu z płynem chłodniczym zaczynają wchodzić w nieszczelności. Co ważne: preparaty uszczelniające nie obniżają w żaden sposób właściwości chłodziwa, a także nie powodują zakłóceń w pracy chłodnicy.

    Czym uszczelnić cieknącą chłodnicę? Jeśli chodzi o proszkowane środki, to warto wiedzieć, że mogą one powodować zalepienie zaworów sterujących pracą ogrzewania, stąd też najlepsze obecnie są preparaty do uszczelniania w płynie, które szybko rozprowadzają się po układzie, nie zapychając niczego na swojej drodze.

    TEC 2000 Radiator Stop Leak – płyn uszczelniający, na który warto zwrócić uwagę

    Jak uszczelnić chłodnicę w samochodzie i nie wydać na taki zabieg kilkuset (lub nawet tysięcy) złotych? Najlepiej jest sięgnąć po dobrej jakości preparat uszczelniający. W dzisiejszych czasach można mieć naprawdę wydajny środek za niewielkie pieniądze, czego najlepszym przykładem jest TEC 2000 Radiator Stop Leak

    Jest to innowacyjny uszczelniacz chłodnic zapewniający maksymalny stopień ochrony dla układu, zabezpieczając go przed awarią związaną z wyciekami ciśnieniowymi i nieszczelnościami. Radiator Stop Leak bazuje na silnych substancjach, które wykazują m.in. właściwości antykorozyjne. Regularne stosowanie płynu pozwala zachować w systemie chłodzenia optymalny poziom ciśnienia, przeciwdziała kawitacji, a także spienianiu się płynu.

    Płyn uszczelniający jest bardzo łatwy w aplikacji (dolewany jest do płynu chłodniczego), stąd też z powodzeniem można korzystać z niego zarówno w warunkach domowych, jak i w warsztatach samochodowych. Samo kupno puszki wiążę się z wydatkiem rzędu nieco ponad 60 zł, a więc również cena zachęca do tego, aby wypróbować działanie preparatu.

    Uszczelnienie chłodnicy samochodowej w trasie, czyli dlaczego warto mieć przy sobie puszkę preparatu

    Warto pamiętać o tym, że uszczelniacze są preparatami do szybkiej pomocy – nie są jednak rozwiązaniem na poważne rozszczelnienie uszkodzenie chłodnicy. Warto jednak mieć je zawsze przy sobie – zwłaszcza w trasie. W przypadku wykrycia nieszczelności wystarczy zaaplikować środek i nie stresować się tym, że w okolicy nie ma żadnego warsztatu samochodowego. Szybkie dolanie preparatu powinno pomóc przejechać dalszą część trasy w spokoju i bez obaw o nagłą awarię układu – pod warunkiem że chłodnica nie uległa poważnemu uszkodzeniu.

    Wpisy

    z tej samej kategorii

    Mieszanie płynów chłodniczych – czy to bezpieczne dla pojazdu?
    Układ chłodzenia

    Mieszanie płynów chłodniczych – czy to bezpieczne dla pojazdu?

    Zastanawiałeś się kiedyś, co się stanie, jeśli przez przypadek zmieszasz różne płyny chłodnicze w swoim samochodzie? To pytanie, które nurtuje wielu kierowców, dlatego postanowiłem wziąć na warsztat ten temat i rozwiać wszelkie wątpliwości. Czytaj dalej i...

    author

    Łukasz Młodkowski

    Autor

    Płyn chłodniczy zmienił kolor na brązowy? Oto co to może oznaczać
    Układ chłodzenia

    Płyn chłodniczy zmienił kolor na brązowy? Oto co to może oznaczać

    Zmiana koloru płynu chłodniczego na brązowy to sygnał, którego nie wolno ignorować. Płyn ten pełni kluczową rolę w utrzymaniu właściwej temperatury silnika, chroniąc go przed przegrzaniem i poważnymi uszkodzeniami. Normalnie występuje w kolorach zielonym,...

    author

    Łukasz Młodkowski

    Autor

    Olej w płynie chłodniczym – jakich objawów nie należy lekceważyć?
    Układ chłodzenia

    Olej w płynie chłodniczym – jakich objawów nie należy lekceważyć?

    Olej w płynie chłodniczym to poważny sygnał alarmowy, który może prowadzić do kosztownych napraw, a nawet do całkowitego uszkodzenia silnika. Charakterystyczna tłusta warstwa unosząca się na powierzchni płynu w zbiorniczku wyrównawczym to tylko jeden z ob...

    author

    Łukasz Młodkowski

    Autor

    author

    Patryk Gałązka

    Autor

    Dlaczego TEC 2000?

    Dlaczego TEC 2000?

    • Wydłuża żywotność silnika

    • Zabezpiecza silnik oraz układ paliwowy

    • Ogranicza ryzyko kosztownych napraw

    • Zmniejsza spalanie

    • Skuteczność potwierdzona testami