DPF – objawy. Po czym poznać, że filtr cząstek stałych wymaga uwagi?
Od kilkunastu lat filtr DPF jest obowiązkowym wyposażeniem w pojazdachwysokoprężnych, choć coraz częściej możemy go spotkać również…...
Łukasz Młodkowski
Autor
Zatkany DPF prowadzi do szeregu problemów, w tym do spadku mocy silnika, zwiększenia zużycia paliwa, a nawet uszkodzenia turbosprężarki. Problem zatykania się filtra cząstek stałych może być również przyczyną nieprawidłowości w pracy układu korbowo-tłokowego, co stanowi poważne ryzyko dla dalszego funkcjonowania pojazdu.
Aby uniknąć problemów związanych z zatkanym filtrem DPF, kluczowe jest regularne przeprowadzanie procesu wypalania, który usuwa nagromadzoną sadzę i popiół z wnętrza filtra. W celu zapewnienia prawidłowej konserwacji i dłuższej żywotności filtra zaleca się również stosowanie specjalistycznych preparatów takich jak TEC 2000 Diesel System Cleaner. Produkt ten pomaga w utrzymaniu czystości całego układu wydechowego, minimalizując ryzyko zapchania się filtra.
Przeczytaj wpis