Środki do czyszczenia i uszczelniania układu chłodniczego – sprawna chłodnica to podstawa
Chłodnica to jeden z najważniejszych elementów mających wpływ na prawidłową pracę jednostki napędowej pojazdu. Dzięki niej silnik nie ulega przegrzaniu i jest na bieżąco schładzany – a to jest podstawa do utrzymania jego sprawności. Mając to na uwadze, warto pamiętać o regularnym sprawdzaniu stanu układu chłodniczego. Priorytetem każdego kierowcy powinno być to, aby utrzymać jego wydajność poprzez regularną konserwację, która pozwala uniknąć kosztownych i problematycznych awarii chłodnicy. Jak zadbać o dobrą kondycję układu? Do tego niezwykle przydatne będą dwa produkty:
- preparat do uszczelniania układu chłodzenia,
- środek do czyszczenia chłodnicy.
Preparat do uszczelniania układu chłodzenia – zabezpieczenie przed wyciekami
Nieszczelności to jedne z najczęściej występujących usterek w układzie chłodzenia. Problem ten dotyka z reguły starsze pojazdy, czego efektem jest mała odporność chłodnicy na korozję oraz różnego rodzaju uszkodzenia. Aby oszczędzić sobie ewentualnych problemów, należy profilaktycznie zaglądać do zbiorniczka i sprawdzać poziom płynu. Chcąc zabezpieczyć się przed awarią systemu chłodzenia wynikającą z nieszczelności oraz wycieków ciśnieniowych, należy rozważyć dolewkę uszczelniacza chłodnicy. Tego rodzaju preparat do uszczelniania układu chłodzenia jest dobrym rozwiązaniem zarówno przed wystąpieniem wycieku (profilaktyczna konserwacja), jak i w przypadku nieszczelności chłodnicy, pod warunkiem, że wycieki nie są zbyt duże.
Środek do czyszczenia chłodnic – profilaktyczne płukanie układu
Płukanie układu chłodniczego to dobry zabieg na to, aby pozbyć się nagromadzonych w nim zanieczyszczeń. Nadmiar zabrudzeń może na jakiś czas unieruchomić pojazd – zwłaszcza gdy mówimy tutaj o upalnych dniach, stąd też warto profilaktycznie sięgnąć po dobry środek do czyszczenia chłodnic, który skutecznie zbierze wszelkie osady, w tym również olej.
Preparaty do czyszczenia i uszczelniania chłodnicy – oferta TEC 2000
Firma TEC 2000 doskonale zdaje sobie sprawę, jak znaczący w kwestii bezawaryjności pojazdu jest układ chłodzenia, stąd też przedsiębiorstwo od lat dostarcza na rynek innowacyjne środki konserwujące, do których zaliczyć możemy płukankę TEC 2000 Radiator Flush oraz uszczelniacz TEC 2000 Radiator Stop Leak.
TEC 2000 Radiator Flush – płyn do czyszczenia chłodnic
TEC 2000 Radiator Flush to innowacyjny płyn do czyszczenia chłodnic, który cieszy się zaufaniem wśród klientów na całym świecie. Jest to wielofunkcyjna płukanka, dzięki której w parę chwil pozbędziesz się z układu m.in. kamień, rdzę czy pozostałości po preparatach antyzamrażających oraz zmiękczaczach wody. Środek znany jest ze swojej skuteczności, a także bezpieczeństwa użytku – nie stanowi on zagrożenia dla gumowych i metalowych elementów chłodnicy. Środek do czyszczenia chłodnicy TEC 2000 Radiator Flush dociera do najgłębszych zakamarków układu, co przekłada się na jego najwyższą precyzję działania.
TEC 2000 Radiator Stop Leak – uszczelniacz do chłodnicy
TEC 2000 Radiator Stop Leak to uszczelniacz, który chroni układ przed nieszczelnościami i powstawaniem wycieków. Doskonale zabezpiecza przed awarią systemu chłodzenia poprzez zapobieganie utraty mieszanin chłodzących. Uszczelniacz chroni płyn także przed zamarzaniem. Regularne korzystanie z TEC 2000 Radiator Stop Leak pozwala utrzymać w układzie odpowiedni poziom ciśnienia, a także chroni go przed powstawaniem rdzy i korozji. Jest to uniwersalny środek do uszczelniania chłodnicy pasujący do wszystkich płynów chłodniczych dostępnych na rynku.
Często zadawane pytania FAQ
Najlepiej za pomocą specjalnej płukanki chłodnic jak np. TEC 2000 Radiator Flush. Jest to profesjonalny preparat do czyszczenia układu chłodniczego, który został stworzony z myślą zarówno o profesjonalnych warsztatach samochodowych, jak i domowych garażach. Środek do czyszczenia chłodnicy znany ze swojej skuteczności i szybkości w usuwaniu wszelkiego rodzaju zabrudzeń polecany każdemu, kto chce zadbać o czystość układu w swoim pojeździe.
Najprostszym sposobem jest skontrolowanie poziomu płynu. W momencie, gdy chwile po dolewce w zbiorniczku widoczny jest ubytek, jest to znak o wycieku płynu chłodniczego. Do najczęstszych przyczyn możemy zaliczyć tutaj niedokręcony korek lub jego nieszczelność, uszkodzoną nagrzewnicę, nieszczelne gumowe przewody lub uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Jeśli podejrzewasz u siebie niedrożność chłodnicy, sięgnij po uszczelniacz TEC 2000 Radiator Stop Leak, który zapobiega utracie mieszanin chłodzących
To zależy – zmieniony kolor płynu chłodniczego może oznaczać obecność kamienia w zbiorniczku. Kolejną sprawą jest jego zużycie – w wyniku ciągłej eksploatacji płyn może zmienić barwę na ciemniejszą. Jeżeli płyn ma kolor brązowy, wśród przyczyn upatrywać możemy zmieszanie dwóch formulacji o różnym rodzaju glikolu.
Najlepszym, a zarazem najprostszym sposobem, jest sięgnięcie po wyżej wspomniany środek do czyszczenia chłodnicy. Chemiczne rozpuszczenie i wypłukanie powinno skutecznie usunąć kamień wodny z układu chłodzącego. W tym miejscu znów pojawia się płyn TEC 2000 Radiator Flush, który skutecznie radzi sobie z kamieniem, rdzą, a także pozostałościami po zmiękczaczach wody.
Tak – taki jest przynajmniej preparat do czyszczenia układu chłodzenia TEC 2000 Radiator Flush, który – pomimo swojego silnego działania – nie wpływa negatywnie na stan elementów gumowych oraz metalowych. Co więcej, środek do czyszczenia chłodnicy od TEC zapewnia tym podzespołom doskonałą ochronę przed różnego rodzaju zanieczyszczeniami
Tak, produkty od TEC 2000 mogą być stosowane zarówno w przypadku starszych pojazdów (wyprodukowanych przed 1996 rokiem – norma płynu G11), jak i nowszych samochodów (wyprodukowanych po 1996 roku – norma G12).