TEC 2000

Płukanie i ochrona silnika

Płukanie i ochrona silnika

Silnik składa się z pięciu układów doprowadzania płynów, a jednym z najważniejszych jest układ smarowania, czyli układ olejowy. Olej smaruje, transportuje zanieczyszczenia i chłodzi silnik. Wymieniając olej regularnie, chronimy silnik przed szkodliwym działaniem zdegradowanego oleju. Wielu kierowców oprócz wymiany środka smarnego decyduje się również na zastosowanie płukanki do silników oraz specjalnych dodatków do olejów, które dbają o dobrą kondycję jednostki napędowej. I właśnie takie preparaty znajdziesz w tej kategorii – sprawdź ofertę TEC 2000 i dowiedz się, dlaczego warto korzystać z płukanek – zapraszamy!

Wymiana oleju – podstawowa ochrona silnika

Olej silnikowy jest najważniejszym płynem eksploatacyjnym w samochodzie. To właśnie on odpowiada za prawidłową pracę jednostki napędowej i chroni ją m.in. przed przegrzaniem, a także różnymi zanieczyszczeniami gromadzącymi się w silniku. Niestety – z czasem środek smarny traci swoje właściwości, dlatego też każdy kierowca musi pamiętać o jego regularnej wymianie.

Niestety – często zdarza się, że termin wymiany jest odwlekany, co prowadzi do jednego – powstawania i osadzania się nagaru w jednostce napędowej (głównie na ścianach cylindra, skąd zgarniany jest on do rowków pierścieniowych). Nagar to jednak nie wszystko – w silniku gromadzą się również inne zabrudzenia jak osad czy sadza. Wszystkie te zanieczyszczenia mogą źle wpłynąć na pracę, a także stan jednostki napędowej.

Płukanie silnika – pielęgnacja, na którą warto się zdecydować

W ostatnich latach płukanie silnika zyskało uznanie w oczach kierowców na całym świecie. Ten zabieg pielęgnacyjny jest bardzo ważną czynnością – nie tylko w przypadku samochodów, ale również motocykli. Dlaczego? Warto wiedzieć, że nadmiar zanieczyszczeń prowadzi do ograniczenia ilości przepływającego oleju, co jest bezpośrednim zagrożeniem nie tylko dla silnika, ale również turbosprężarki. Taka sytuacja z kolei może skutkować kosztownymi naprawami.

Płukanki do silników od TEC 2000 – odpowiedź na potrzeby kierowców

Jak pozbyć się osadów z jednostki napędowej i układu smarowania? W tym miejscu z pomocą przychodzą dostępne w tej kategorii płukanki do silnika od TEC 2000, czyli preparaty o silnych właściwościach czyszczących jednostkę z gromadzących się w niej zanieczyszczeń, w tym głównie nagaru i sadzy. Wykorzystanie tych środków pozwoli dokładnie wypłukać silnik, co pozwoli utrzymać jednostkę napędową w jak najlepszym stanie technicznym na długie lata. Płukanki do silników TEC 2000 są doskonałym rozwiązaniem zarówno w przypadku starszych samochodów, jak i tych nowszych.

Płukanka do silnika TEC 2000 – co znajdziesz w ofercie?

W tej kategorii znajdziesz cenione na całej świecie płukanki silników od TEC 2000, które możesz zamówić pojedynczo lub w zestawie z innymi preparatami. Przeglądając ofertę, spotkasz takie produkty jak Engine Flush czy Fuel System Cleaner, czyli preparaty do płukania silników benzynowych, a także wersje dla jednostek wysokoprężnych jak Diesel Injector Cleaner czy Diesel System Cleaner Tank Additive.

Na szczególną uwagę jednak zasługuje TEC 2000 Engine Flush, czyli profesjonalna płukanka silnika TEC 2000, z której korzystają nie tylko osoby prywatne, ale również profesjonalne warsztaty samochodowe w Polsce oraz innych krajach. Innowacyjny preparat o silnym działaniu. Dokładnie usuwa zanieczyszczenia z rowków pierścieni tłokowych, kanalikach wału czy popychaczy zaworowych. Stosowanie płukanki Engine Flush poprawi kompresje, zredukuje zużycie oleju i przywróci optymalne parametry silnika. Przystosowana zarówno dla silników benzynowych, jak i wysokoprężnych.

Preparat do płukania silnika i nie tylko – postaw również na dodatek do oleju od TEC 2000

Płyn do płukania silnika od TEC 2000 nie jest jedynym preparatem, po jaki polecamy sięgnąć, chcąc zadbać o kondycję silnika w swoim pojeździe. W tej kategorii znajdziesz również innowacyjny dodatek do oleju Oil Booster.

Jest to preparat, który pomoże zmniejszyć zużycie środka smarnego, przez co zachowa on na dłużej swoje właściwości, chroniąc tym samym jednostkę przed zabrudzeniami na dłużej. Oli Booster od TEC 2000 wykorzystywany jest również do utrzymania prawidłowego ciśnienia oleju, co z kolei chroni silniki przed degradacją. Po dodatek do oleju TEC 2000 warto sięgnąć również ze względu na kwasy, które wydobywają się z przepracowanego oleju – preparat spowalnia się ich wydostawanie się, chroniąc tym samym jednostkę napędową przed ich niebezpiecznym działaniem.

Zachęcamy do przejrzenia pełnej oferty naszego sklepu internetowego, w którym znajdują się różne preparaty TEC 2000, z którymi pielęgnacja samochodu czy motocykla jest jeszcze prostsza i efektywniejsza – zapraszamy!

Porady

Związane z kategorią produktów

Jak wymieniać świece żarowe? Na ciepłym czy zimnym silniku?
Porady

Jak wymieniać świece żarowe? Na ciepłym czy zimnym silniku?

Wymiana świec żarowych może wydawać się prostą czynnością, ale są pewne zasady, które warto przestrzegać, by zapewnić sobie i swojemu samochodowi bezpieczeństwo oraz optymalne działanie. Kiedy wymieniać te podzespoły: na zimnym czy ciepłym silniku? O tym ...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Dlaczego silnik gaśnie na wolnych obrotach?
Porady

Dlaczego silnik gaśnie na wolnych obrotach?

Masz problem z gaśnięciem samochodu na wolnych obrotach? To dość powszechny problem, który może być spowodowany wieloma czynnikami, zarówno mechanicznymi, jak i elektrycznymi. W dzisiejszym artykule odpowiemy sobie na pytanie, co jest przyczyną takiego st...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Dlaczego turbina gwiżdże na zimnym silniku?
Porady

Dlaczego turbina gwiżdże na zimnym silniku?

Jeśli zauważyłeś, że turbosprężarka gwiżdże w momencie, gdy jednostka jeszcze nie osiągnęła optymalnej temperatury pracy, musisz wiedzieć, że jest to sygnał, który może zwiastować poważny problem. Co konkretnie mogą oznaczać takie dźwięki i co zrobić, gdy...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Co sprawia, że biegi ciężko wchodzą na zimnym silniku? Sprawdzamy
Porady

Co sprawia, że biegi ciężko wchodzą na zimnym silniku? Sprawdzamy

Zdarzyło Ci się kiedykolwiek odpalić samochód i doświadczyć problemów ze zmianą biegów? Problem ten – choć nie występujący zbyt często – może znacząco obniżyć komfort podróży, stąd też warto wiedzieć, jakie może mieć podłoże. Czy jest to sytuacja, która m...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Czy można jeździć z uszkodzoną uszczelką pod głowicą?
Porady

Czy można jeździć z uszkodzoną uszczelką pod głowicą?

Uszczelka pod głowicą jest niezwykle ważnym elementem, który zapewnia prawidłową izolację i separację płynów eksploatacyjnych w silniku. Jej awaria może prowadzić do szeregu poważnych, a czasem nieodwracalnych uszkodzeń. Wśród kierowców nieraz pada pytani...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą
Porady

Objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą

Wydmuchana uszczelka pod głowicą to jeden z tych problemów, które żaden kierowca nie chciałby spotkać. Jest to sytuacja, która może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika, a naprawa często wiąże się z wysokimi kosztami. Jak zdiagnozować ten problem? O...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Czym posmarować uszczelkę pod głowicę i czy w ogóle należy to robić?
Porady

Czym posmarować uszczelkę pod głowicę i czy w ogóle należy to robić?

W samochodzie każdy szczegół ma znaczenie, a uszczelka pod głowicą to jeden z tych elementów, który, choć niewidoczny na co dzień, pełni fundamentalną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu silnika. Czy zastanawiałeś się kiedyś, czy uszczelkę pod głowicą należ...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Czy test uszczelki pod głowicą jest wiarygodny?
Porady

Czy test uszczelki pod głowicą jest wiarygodny?

Zapraszam do przeczytania wpisu, w którym przyglądam się jednej z kluczowych technik diagnostycznych używanych w mechanice samochodowej – testowi uszczelki pod głowicą. Czy jest on rzeczywiście wiarygodnym narzędziem, które może pomóc w identyfikacji pote...

author

Łukasz Młodkowski

Autor