Kompresja silnika – wszystko, co warto wiedzieć
Kiedy mówimy o silnikach, nie można pominąć jednego z najważniejszych aspektów – kompresji. Jeżeli jesteś osobą, która interesuje…
Pierścienie tłokowe – niewielkie, ale niezwykle istotne elementy mające ogromny wpływ na wydajność silnika spalinowego. Warto o nich wiedzieć więcej, ponieważ ich zapieczony stan może prowadzić do poważnych problemów z jednostką napędową. Jeśli chcesz uniknąć kosztownych napraw i utraty sprawności pojazdu, dowiedz się, co może sygnalizować problemy z ich kondycją oraz co zrobić w czasie występowania objawów zapieczonych pierścieni tłokowych. Zapraszam na dzisiejszy wpis.
Pierścienie tłokowe pełnią kluczową rolę w działaniu silnika spalinowego. Ich zadaniem jest uszczelnienie przestrzeni między cylindrem a tłokiem, co umożliwia prawidłowe działanie i skuteczne spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej. Niestety, czasem może wystąpić problem zapieczonych pierścieni tłokowych, który objawia się różnymi niekorzystnymi symptomami. Jakimi?
Objawy zapieczonych pierścieni tłokowych mogą być różnorodne. Pierwszym znakiem, na który warto zwrócić uwagę, jest utrata mocy silnika. Pojawia się uczucie, że samochód nie osiąga pełnej mocy, a przyspieszenie jest spowolnione. Ponadto może pojawić się wzrost zużycia paliwa oraz wydobywanie się dymu z układu wydechowego o nieprawidłowym kolorze. W przypadku zapieczonych pierścieni tłokowych, również obserwuje się wzrost ilości oleju spalanego w cylindrach, co może prowadzić do zwiększonego zużycia oleju silnikowego.
Jedną z najczęstszych przyczyn jest nadmierne zużycie pierścieni tłokowych, które powoduje utratę ich elastyczności i właściwości uszczelniających. Inne przyczyny to:
Co zrobić w przypadku, gdy podejrzewamy, że pierścienie tłokowe w naszym aucie uległy zapieczeniu? Sprawdzonym sposobem jest sięgnięcie po odpowiedni preparat chemiczny, który rozpuści nagar i osady mogące przyczyniać się do wspomnianego zapieczenia. Odpowiedni, czyli jaki? Mam dla Ciebie ciekawą propozycję, a mianowicie płukankę silnika Engine Flush od TEC 2000.
Jest to rewolucyjna płukanka przeznaczona do silników spalinowych. Jej głównym celem jest skuteczne usuwanie wszelkich zanieczyszczeń, które gromadzą się w kluczowych miejscach silnika. Dzięki specjalnej formule TEC 2000 Engine Flush penetruje rowki pierścieni tłokowych, kanały magistrali olejowej oraz popychacze zaworowe, skutecznie usuwając osady, nagar, sadzę oraz pozostałości zużytego oleju, zapobiegając m.in. zapieczeniu pierścieni w tłokach.
Podsumowując, zapieczone pierścienie tłokowe mogą powodować utratę mocy silnika, wzrost zużycia paliwa oraz wydobywanie się dymu o nieprawidłowym kolorze. Przyczyną zapieczenia może być nadmierne zużycie, niewłaściwe smarowanie, złej jakości olej lub nieodpowiednie warunki eksploatacji. W przypadku objawów zapieczonych pierścieni tłokowych, warto rozważyć stosowanie preparatów rozpuszczających nagar lub naprawę silnika w profesjonalnym warsztacie.
Od lat związany z branżą motoryzacyjną. Mechanik z dziesięcioletnim doświadczeniem, wieloletni pracownik sklepu motoryzacyjnego. Pasjonat motoryzacji, zakochany w starych samochodach. Na co dzień jeździ Toyotą Passeo z 1996 r. a w weekendy Fiatem 125p. Stały bywalec imprez motoryzacyjnych takich jak Japfest i Złombol.