Zmagasz się z niepokojącymi objawami takimi jak zwiększone zużycie paliwa, spadek mocy, a nawet nadmierna emisja spalin? Jeśli tak, możliwe, że stoisz przed problemem, który często omijamy w rozmowach o pielęgnacji samochodu – zapieczonymi pierścieniami tłokowymi. Jeżeli tak, to powinieneś pomyśleć o ich konserwacji. Ale czy oznacza to duży wydatek i wizytę w serwisie samochodowym? Niekoniecznie – istnieje prostszy sposób, a konkretnie – wykorzystanie płukanki do silnika. Czy rzeczywiście jest w stanie nam pomóc z zapieczeniem się pierścieni tłokowych? Odpowiedź w dalszej części wpisu.
Co to są zapieczone pierścienie w tłokach?
Zapieczone pierścienie to problem, który dotyka silników spalinowych, zwłaszcza tych, które są użytkowane intensywnie lub są w późnym stadium eksploatacji. Zapiekanie pierścieni jest zjawiskiem, które polega na zasypywaniu rowków pierścieniowych nagarem, osadem i sadzą, które gromadzą się podczas pracy silnika. Skutkiem tego jest ograniczenie ruchomości pierścieni tłokowych, co prowadzi do osłabienia działania silnika, zwiększonego zużycia paliwa, a także nadmiernej emisji spalin – w najgorszym wypadku może to doprowadzić do pęknięcia pierścienia tłokowego.
O tym, jak rozpoznać ten problem, poczytasz w artykule o objawach zapieczonych pierścieni tłokowych.
Jakie są przyczyny zapieczenia pierścieni?
Czynnikiem, który najbardziej wpływa na powstawanie zapieczenia się pierścieni, jest jakość używanego oleju silnikowego. Nieodpowiednia mieszanka oleju, zbyt niska jego jakość, a także zbyt rzadkie jego wymiany prowadzą do powstawania zanieczyszczeń, które osadzają się na pierścieniach. Inne przyczyny obejmują zanieczyszczenia powietrza dostające się do silnika, niewłaściwe warunki eksploatacji samochodu, czy też uszkodzenia mechaniczne w silniku.
To również może Cię zainteresować: jak odblokować zapieczone pierścienie tłokowe?
Jak działa płukanka na zapieczone pierścienie?
Płukanka do silnika na zapieczone pierścienie jest specjalnie formułowanym środkiem, który ma za zadanie rozpuszczać i usuwać nagromadzone zanieczyszczenia. Wykorzystując specjalną formułę, płukanka jest w stanie dotrzeć do najmniejszych szczelin i przestrzeni w silniku, skutecznie usuwając nagromadzone zanieczyszczenia. Przy regularnym stosowaniu, płukanka może pomóc przywrócić pierścieniom tłokowym pełną ruchomość, co przekłada się na poprawę działania silnika. Skoro wiemy, że dobra płukanka pomoże z osadami we wnętrzu silnika, pojawia się kolejne kluczowe pytanie: czym wyczyścić nagar na pierścieniach tłokowych? Przypadek płukanki TEC 2000 Engine Flush
Jednym z najlepszych przykładów płukanek na zapieczone pierścienie jest TEC 2000 Engine Flush.
Jest to innowacyjny preparat, który doskonale radzi sobie z usuwaniem wszelkich zanieczyszczeń, które znajdują się w rowkach pierścieni tłokowych, kanałach magistrali olejowej, popychaczy zaworowych. Składniki aktywne zawarte w płukance TEC 2000 Engine Flush skutecznie usuwają osad, nagar, sadzę, a także dokładnie usuwają zużyty olej. Unikalna kombinacja bardzo skutecznych detergentów wraz z bardzo efektywnym smarowaniem pozwala na stosowanie TEC 2000 Engine Flush we wszystkich silnikach spalinowych – benzynowych, diesla oraz zasilanych gazem. Co więcej, stosowanie Engine Flush jest całkowicie bezpieczne dla silnika, dzięki czemu nie ma ryzyka uszkodzenia pierścieni tłokowych podczas płukania. Zastosowanie płukanki może przynieść wiele korzyści takich jak:
- przywrócenie pełnej ruchomości pierścieni tłokowych,
- poprawa wydajności silnika,
- redukcja zużycia paliwa,
- zmniejszenie ryzyka awarii,
- przedłużenie żywotności jednostki napędowej.
Podsumowanie
Czy płukanka pomoże na zapieczone pierścienie? Odpowiedź na to pytanie jest twierdząca. Stosowanie preparatów takich jak TEC 2000 Engine Flush jest skutecznym sposobem na pozbycie się zabrudzeń z wnętrza silnika. Dzięki regularnemu stosowaniu możliwe jest przywrócenie pełnej ruchomości pierścieni tłokowych, co przekłada się na poprawę wydajności silnika. Co więcej, płukanka pomaga utrzymać silnik w czystości, co przekłada się na dłuższą żywotność jednostki napędowej. Polecamy więc regularnie sprawdzać pierścienie tłokowe i w razie konieczności stosować płukankę!