Jak kompleksowo zadbać o samochód?

Autor: Patryk Gałązka | Data publikacji: 30-08-2022
Jak kompleksowo zadbać o samochód?

Aby nasz samochód prawidłowo funkcjonował, należy utrzymywać jednostkę napędową w doskonałej kondycji. W ofercie TEC 2000 znajdziesz jednak tak szeroki wybór preparatów pozwalających na pielęgnację poszczególnych układów, że nie powinno stanowić to żadnego problemu. Nie będziesz potrzebować do tego ani fachowej wiedzy, ani dużych nakładów pieniężnych, a także nie jest to szczególnie czasochłonne. Sprawdź, z jakimi problemami zmagają się kierowcy, i poznaj nasze produkty, dzięki którym unikniesz  występowania uciążliwych usterek i utrudnień związanych z prowadzeniem pojazdu. Zapraszamy!

Uszlachetniacz do benzyny TEC 2000 – lepsza moc i spalanie

Głośniejsza niż normalnie praca silnika, wyraźny spadek mocy oraz czarny dym z rury wydechowej podczas przyspieszania mogą wskazywać na różnego rodzaju problemy z systemem paliwowym. Wielu z nich jesteśmy w stanie uniknąć w bardzo prosty sposób – wystarczy zadbać o odpowiednią pielęgnację i czyszczenie silnika.

Bardzo często obłoki czarnego dymu zaobserwujemy w naszym samochodzie w przypadku nieprawidłowego działania wtryskiwaczy. Ich usterka powoduje zbyt niskie ciśnienie wtrysku lub wpłynie na nieszczelność w układzie. Podczas kłopotów z lejącymi wtryskiwaczami, paliwo dostarczane jest w formie strugi, a nie równomiernie dawkowanej mgiełki. Przyczyną tego będzie nieodpowiedni kształt końcówki rozpylacza, co może być spowodowane uszkodzeniem mechanicznym, bądź stopieniem się elementu. Doświadczymy przez to  trudność podczas odpalania pojazdu, a silnik będzie szarpał i nierówno pracował.

O jakość swoich wtryskiwaczy możesz zadbać poprzez odpowiednią pielęgnację. Na rynku znajdziesz obecnie bardzo duży wybór różnego rodzaju uszlachetniaczy do benzyny o różnorakim działaniu i składzie, które pozwalają na polepszenie osiągów samochodu. TEC 2000 Fuel System Cleaner nie ma sobie jednak równych – to dodatek do benzyny, który całkowicie chroni jednostkę napędową przed nadmiarem wilgoci i wody. Jego doskonałe właściwości wiążące pozwalają usunąć je z systemu paliwowego, co przekłada się na większą wydajność paliwa. Regularnie stosowany wydłuży żywotność wtryskiwaczy, uniemożliwiając ich częściowe blokowanie.

  • Dodaj do koszyka Kup teraz

TEC 2000 Induction Cleaner – czysty i szczelny układ dolotowy

Spadek osiągów auta oraz falowanie obrotów często spowodowane są zanieczyszczeniami zgromadzonymi w układzie dolotowym. Jako że odpowiada on za dostarczenie powietrza do silnika, musi być przede wszystkim szczelny – w przypadku jakichkolwiek nieszczelności natychmiastowo wystąpią problemy z jego pracą i zaczną dostawać się do niego zanieczyszczenia od zewnątrz, które mogą doprowadzić do różnych awarii.

Często za powstawanie wspomnianych zanieczyszczeń odpowiedzialny jest zawór EGR. W spalinach, które dostarcza on do kolektora dolotowego, prawie zawsze znajdują się śladowe ilości oleju pochodzącego z odpowietrzenia skrzyni korbowej lub z nieszczelności w turbosprężarce. W ten sposób łącząc się z zawartymi w spalinach cząsteczkami wody, powstaje uciążliwy nagar.

Przede wszystkim pamiętać o podstawowej czynności serwisowej, jaką jest wymiana filtra powietrza. Powinniśmy dokonywać jej zgodnie z zaleceniami producenta, nie zaszkodzi jednak robić to znacznie częściej, zwłaszcza że nie wiąże się to z dużymi kosztami.

Nagar zbiera się w kolektorze dolotowym przez cały czas, a o jego nadmiarze dowiadujemy się dopiero przy nasileniu typowych objawów. Warto więc zadbać o profilaktykę, nie czekając na niepokojące znaki. Na szczęście nie jest to nic trudnego i czasochłonnego i możesz dokonać tego we własnym zakresie. Zrobisz to korzystając z naszego profesjonalnego preparatu do czyszczenia układu dolotowego TEC 2000 Induction Cleaner, który regularnie stosowany pozwala utrzymać dolot i bezpośredni wtrysk paliwa w czystości.

  • Dodaj do koszyka Kup teraz

Bardzo wysoka skuteczność działania preparatu do czyszczenia dolotu pozwala utrzymać w czystości poszczególne elementy układu bez konieczności pracochłonnego demontażu części w celu przeczyszczenia.

Sprawdź także: Woda w paliwie (Diesel) – objawy, skutki, jak się pozbyć?

TEC 2000 Radiator Flush – sprawny układ chłodzenia

Układ chłodzenia pełni niezwykle ważną rolę w samochodzie, niestety jego konserwacja jest bardzo często bagatelizowana. Skupiamy się na doskonałej kondycji samego silnika, zapominając, że optymalne chłodzenie pozwala mu uzyskiwać odpowiednie osiągi i prawidłową pracę.

Jeżeli nie zadbasz odpowiednio o układ chłodzenia, narażasz się na problemy z nieszczelnością węży i uszczelek. Duże nagromadzenie zanieczyszczeń może po dłuższym czasie doprowadzić do zatkania przewodów. Pozostawione bez pielęgnacji części wykonane z gumy z czasem twardnieją i pękają, co może doprowadzić do wycieku płynu chłodniczego. Często niesie to za sobą poważne konsekwencje – ubytek płynu do chłodzenia może powodować ogromne problemy. W najgorszym wypadku nastąpi przegrzanie i zatarcie silnika, co może doprowadzić do unieruchomienia samochodu oraz kosztownych awarii.

Jako że sprawny układ chłodzenia ma kluczowy wpływ na prawidłową pracę jednostki napędowej, należy go stale serwisować i regularnie czyścić. W tym celu najlepiej wykorzystać niezwykle skuteczny środek, jakim jest płyn do czyszczenia chłodnic TEC 2000 Radiator Flush. To innowacyjny środek, uznawany przez mechaników i kierowców za najmocniejszy i najdokładniejszy środek do przeczyszczania układów chłodzenia na rynku.

Co sprawia, że jest on tak skuteczny? Zastosowanie najnowszej technologii bazującej na wielu dokładnie zbadanych mieszankach chemicznych detergentów oraz substancji chemicznych chroniących metalowe i gumowe części, które znajdują się w chłodnicy i całym układzie chłodniczym. Dzięki temu preparat ten doskonale usuwa kamień, rdzę, oraz pozostałości po różnego rodzaju zmiękczaczach wody, oraz preparatach anti-freeze.

  • Dodaj do koszyka Kup teraz

W wyniku różnego rodzaju usterek do układu chłodniczego dostać się może także olej silnikowy, który oblepia wnętrze chłodnicy, przez co nie może ona oddawać ciepła. Istnieje ryzyko, że doprowadzi to do przegrzewania się silnika, a także turbiny. Nawet jeżeli uda nam się wyeliminować przyczynę przecieku, odpowiednie czyszczenie konieczne jest do pozbycia się zalegających resztek oleju.

Płyn do czyszczenia chłodnic jest bardzo prosty w użyciu, dlatego każdy kierowca bez problemu samodzielnie przeprowadzi czyszczenie. Producent zaleca przeprowadzanie płukania 2 razy do roku – jedna puszka 375 ml starczy Ci, aby dokładnie przeczyścić układ.

Sprawdź także: Czyszczenie układu dolotowego – dlaczego jest takie ważne?

Dbaj o swój samochód regularnie z produktami TEC 2000!

Korzystaj wyłącznie z najwyższej jakości preparatów do czyszczenia samochodu, a natychmiast zobaczysz różnicę. Czysty silnik to zdrowy silnik – zapewnij sobie komfort jazdy i zaoszczędź pieniądze, które musiałbyś wydać na naprawy. Wykorzystując środki TEC 2000 do czyszczenia wyżej wspomnianych i wielu innych układów zaobserwujesz, że codzienne poruszanie się samochodem stanie się przyjemnością.

Nie musisz wierzyć jednak utartym formułkom i sloganom reklamowym. Prawidłowa emisja spalin, dopływ mocy i ekonomiczność pojazdu – wszystko to wykazują praktyczne badania przeprowadzane przez specjalistów i fachowców od motoryzacji. Mnóstwo testów jednoznacznie potwierdza skuteczność działania naszych środków i ich pozytywny wpływ na osiągi jednostki napędowej. Produkty TEC 2000 polecają również kierowcy z Polski i wielu innych krajów na świecie, co jest dla nas najlepszą rekomendacją.

Na pewno zależy Ci na jak najlepszym działaniu samochodu, dlatego nie zwlekaj – sięgnij po dodatki TEC a przekonasz się tak jak mnóstwo kierowców na świecie, o skuteczności działania tych preparatów. Zapraszamy do zapoznania się z naszą pełną ofertą!

 

Patryk Gałązka

Elektromechanik z wykształcenia i pasji z siedmioletnim doświadczeniem w zawodzie. Na co dzień prowadzę działalność związaną z elektroniką samochodową, a w wolnym czasie pogłębiam wiedzę z tych obszarów, czego najlepszym dowodem są liczne certyfikaty.

Zobacz także

Co może być przyczyną problemów z rozruchem zimnego silnika i jak się z nimi uporać?

Każdy właściciel samochodu musi się liczyć z tym, że z czasem w jego aucie mogą wystąpić różnego rodzaju…

Czytaj

Usunięcie DPF bez zmiany oprogramowania

Usunięcie filtra cząstek stałych, choć jest zabiegiem nielegalnym, wciąż cieszy się popularnością w szczególności u handlarzy samochodowych. W…

Czytaj

Jak wyczyścić DPF niewielkim kosztem? Poznaj siłę TEC 2000 Diesel System Cleaner

Zatkany filtr DPF jest zmorą wielu posiadaczy aut napędzanych silnikiem wysokoprężnym. W momencie, gdy z rury wydechowej wydobywają…

Czytaj

Czym jest sonda lambda w aucie i jakie jest jej zadanie?

We współczesnych samochodach znajduje się wiele rodzajów czujników, do których zaliczyć można m.in. sondę lambda, o której istnieniu…

Czytaj

Paliwa premium: czy warto je tankować?

Obecne ceny paliw biją rekordy, sprawiając, że portfele kierowców coraz bardziej cierpią. Pomimo ciągłych wzrostów producenci nie przestają…

Czytaj

Co ile wymieniać rozrząd? Wymiana układu rozrządu na pasku i łańcuchu

Pytanie pod tytułem “co ile wymiana rozrządu?” jest jednym z tych ważniejszych – zaniedbanie tego tematu może skończyć…

Czytaj

Czy płukanka silnika jest bezpieczna dla uszczelnień gumowych?

Silnik jest sercem każdego samochodu, dlatego tak ważne jest, by utrzymywać go w jak najlepszej kondycji. Jak to…

Czytaj

Jak usunąć plamy z oleju silnikowego? Sprawdzone sposoby

Plama o oleistej konsystencji, którą zauważymy najczęściej na kostce brukowej lub innej powierzchni, jest oznaką drobnego lub większego…

Czytaj

Silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach – objawy i przyczyny

W zależności od pojemności silnik ma różną liczbę cylindrów jak np. 3, 4, 5. Podzespoły te mają duży…

Czytaj

Czy kończący się rozrząd daje objawy? Jeśli tak, to jakie?

Układ rozrządu to bardzo ważny element silnika, który odpowiada za doprowadzenie powietrza do cylindra jednostki napędowej, a także…

Czytaj

Jazda na krótkich dystansach a silnik i akumulator

Za sprawą przeprowadzanych co jakiś czas badań, wynika, że polscy kierowcy w większości jeżdżą samochodami na krótkich odcinkach,…

Czytaj

Objawy przestawionego rozrządu

Układ rozrządu jest skomplikowanym mechanizmem, w skład którego wchodzi wiele elementów. Z racji na swoją budowę i system…

Czytaj

Nierówna praca silnika: poznaj najczęstsze przyczyny

Można powiedzieć, że silnik jest sercem każdego pojazdu, dlatego też niezmiernie istotne jest to, by pracował on w…

Czytaj

Co jest powodem wysokich obrotów na biegu jałowym?

Bieg jałowy, czyli luz, to pozycja w skrzyni biegów, w czasie której silnik powinien pracować na bardzo niskich…

Czytaj

Zmienne fazy rozrządu – co warto o nich wiedzieć?

Można powiedzieć, że sercem każdej jednostki napędowej jest układ rozrządu – zarówno w przypadku silnika benzynowego, jak i…

Czytaj

Dlaczego stosuje się zawór EGR i czym grożą jego ewentualne awarie?

Zawór EGR to urządzenie, dzięki któremu pojazd emituje mniej szkodliwych substancji w spalinach. Jego prawidłowe działanie niesie więc…

Czytaj

Jak czyścić wtryskiwacze benzynowe? Sprawdzone sposoby

Czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych to zabieg, który pozwala przedłużyć żywotność wtrysków i cieszyć się wydajną pracą silnika przez dłuższy…

Czytaj

Za duże lub zbyt małe ciśnienie oleju w silniku: co jest przyczyną i jak sobie radzić z problemem?

Zwykło się mówić, że olej silnikowy jest najważniejszym płynem eksploatacyjnym w samochodzie. Nic w tym zaskakującego – to…

Czytaj

Jak zwiększyć moc silnika? Proste sposoby na lepsze osiągi jednostki napędowej

Dla wielu kierowców jednym z najważniejszych parametrów decydujących o wydajnej jeździe samochodem jest moc silnika. Choć przy zakupie…

Czytaj

Do czego służy przepływomierz powietrza i co zrobić, by uniknąć jego awarii?

Niezależnie od rodzaju silnika – każda jednostka napędowa potrzebuje do pracy dwóch składników: paliwa oraz powietrza. Aby jednak…

Czytaj

Objawy nieszczelnego układu dolotowego powietrza

Nieszczelność układu dolotowego jest jedną z przyczyn nierównej pracy jednostki napędowej. Nieszczelny dolot ma negatywny wpływ na kondycję…

Czytaj

Jak poprawić skutki złej smarności oleju napędowego?

Względy ekologiczne, czyli różnego rodzaju wymogi dotyczące ochrony środowiska naturalnego, sprawiły, że składy chemiczne produkowanych paliw (głównie w…

Czytaj

Jak stosować płukankę do silnika, aby płukanie jednostki przyniosło efekt?

Płukanki do silnika w ostatnich latach stały się bardzo popularnymi środkami do konserwacji i pielęgnacji jednostek napędowych różnego…

Czytaj

Kupno samochodu używanego – co dalej? 5 ważnych kroków, aby auto “długo żyło”?

Polski dystrybutor TEC 2000 rusza właśnie z akcją „Kupiłem używany samochód i co dalej?”, która ma na celu…

Czytaj

Jaki skład ma płukanka do silnika?

Tworząc płukankę do silnika firma TEC 2000 postawiła sobie za zadanie stworzyć preparat, który wyróżniał się będzie innowacyjnym…

Czytaj

Nieprzyjemny zapach z klimatyzacji – skąd się bierze i jak się go pozbyć?

Podczas jazdy czujesz nieprzyjemny zapach z klimatyzacji samochodowej? Wydobywający się z nawiewu odór sprawia, że jazda jest niekomfortowa…

Czytaj

Problem z odpaleniem silnika? Przyczyną może być stary filtr paliwa

Filtr paliwa pełni bardzo ważną rolę w układzie paliwowym, gdzie odpowiada za  doprowadzenie czystego paliwa do silnika. W…

Czytaj

Brudna przepustnica powoduje falowanie obrotów – wykorzystaj preparat do czyszczenia przepustnicy, aby temu zapobiec!

Przepustnica to jeden z najważniejszych elementów silnika spalinowego odpowiadający za dostarczenie odpowiedniej ilości powietrza do komory spalania. Jeżeli…

Czytaj

Kamień w układzie chłodzenia – skąd się bierze i jak z nim walczyć?

Układ chłodzenia spełnia niezwykle ważną rolę w funkcjonowaniu każdego samochodu, a jego sprawne działanie jest kluczowe dla zapewnienia…

Czytaj

Jak kompleksowo zadbać o samochód?

Aby nasz samochód prawidłowo funkcjonował, należy utrzymywać jednostkę napędową w doskonałej kondycji. W ofercie TEC 2000 znajdziesz jednak…

Czytaj

Czyszczenie silnika z nagaru – jaki preparat wykorzystać?

Zauważyłeś, że Twój samochód działa zdecydowanie gorzej? Odczuwasz spadek mocy, nierówną pracę silnika i problemy z odpalaniem? Może…

Czytaj

Woda w paliwie (Diesel) – objawy, skutki, jak się pozbyć?

Odrobina wody w paliwie może wydawać się mało znaczącym problemem, niemającym wpływu na funkcjonowanie samochodu. Takie lekceważenie sytuacji…

Czytaj

Czyszczenie układu dolotowego – dlaczego jest takie ważne?

Jeżdżąc samochodem, możesz po pewnym czasie zauważyć znaczne zmniejszenie osiągów silnika i problemy z jego poprawnym funkcjonowaniem. Skaczące…

Czytaj

Czy warto zmieniać olej silnikowy?

Wymiana podstawowych płynów eksploatacyjnych w samochodzie, a jednym z nich jest olej silnikowy, daje nadzieję na długie użytkowanie…

Czytaj

Tarcie największym problemem silników 21 wieku.

Rosnąca globalna świadomość ekologiczna na świecie, czego dowodem są niedawne wezwania do kontroli zmian klimatu i emisji gazów…

Czytaj