Kompresja silnika – wszystko, co warto wiedzieć
Kiedy mówimy o silnikach, nie można pominąć jednego z najważniejszych aspektów – kompresji. Jeżeli jesteś osobą, która interesuje…
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak poprawić wydajność silnika swojego samochodu i wydłużyć jego żywotność? Odpowiedź leży w regularnym czyszczeniu nagaru na zaworach i innych elementach silnikowych. W tym artykule dowiesz się, jak samodzielnie wykonać ten proces i jakie produkty pomogą Ci w tym zadaniu. Zapraszam do lektury!
Nagar to substancja, która powstaje w silniku w wyniku spalania paliwa. To właśnie on powoduje zanieczyszczenie zaworów, co z czasem może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem. Nagar może spowodować utratę mocy, zwiększone zużycie paliwa i wibracje, a nawet skrócić żywotność jednostki napędowej, prowadząc również do różnego rodzaju awarii.
Zanim zaczniemy mówić o czyszczeniu nagaru na zaworach, warto wiedzieć, jakie są jego objawy. Częstymi symptomami są m.in.: spadek mocy silnika, nieprawidłowa praca silnika, wzrost zużycia paliwa, czy nieprzyjemny dźwięk pracującej jednostki napędowej. Jeśli zauważysz którąkolwiek z tych rzeczy, możliwe, że Twój silnik ma problem z nagarem na zaworach.
Istnieje wiele sposobów na czyszczenie nagaru na zaworach, jednak niektóre są bardziej efektywne niż inne. Oto kilka z nich.
Najbardziej polecanym rozwiązaniem jest skorzystanie z drugiej opcji, a mianowicie – chemicznego przeczyszczenia zaworów i całego układu. Warto jednak przysiąść do tego tematu rzetelnie i wybrać preparat, który nie tylko skutecznie pozbędzie się zanieczyszczeń, ale również pozostanie obojętny dla poszczególnych elementów silnikowych.
To również może okazać się przydatne: czym wyczyścić nagar na pierścieniach tłokowych?
Wybór odpowiedniego preparatu do czyszczenia zaworów jest kluczowy. Ze swojej strony polecam TEC 2000 Engine Flush, płukankę, która świetnie radzi sobie z zanieczyszczeniami gromadzącymi się w popychaczach zaworowych, rowkach pierścieni tłokowych i nie tylko. Jest ona całkowicie bezpieczna dla silnika – nie zawiera w swoim składzie kwasów i innych substancji mogących prowadzić do rozszczelnień i szybszej degradacji poszczególnych elementów układu. TEC 2000 Engine Flush polecana jest do regularnego użytku podczas serwisów olejowych.
Proces użycia TEC 2000 Engine Flush jest prosty. Na początku musisz rozgrzać silnik (temperatura płynu chłodniczego powinna wynosić mniej więcej 60°C). Następnie wyłączyć jednostkę i wlać preparat do wlewu oleju. Po tym wszystkim zakręć korek wlewu, odpal silnik, zostaw zapłon na około 15 minut, po czym zgaś silnik, spuść zużyty olej z płukanką, zamontuj nowy filtr oleju oraz dolej nowego środka smarnego. Po wszystkim zgaś na chwilę silnik i zobacz, czy olej silnikowy nie wymaga dolania.
Czyste zawory to klucz do długiej i bezproblemowej pracy silnika. Regularne czyszczenie nagaru na zaworach pozwoli Ci uniknąć wielu problemów związanych z nieprawidłowym funkcjonowaniem silnika. Pamiętaj jednak, że każda metoda czyszczenia zaworów ma swoje zalety i wady, a decyzja o wyborze metody powinna zależeć od stanu silnika i Twoich umiejętności mechanicznych. Najprostszym sposobem jest jednak chemiczne wyczyszczenie układu, a Dzięki płukance TEC 2000 Engine Flush ten proces jest łatwiejszy i bezpieczny dla silnika.
Od lat związany z branżą motoryzacyjną. Mechanik z dziesięcioletnim doświadczeniem, wieloletni pracownik sklepu motoryzacyjnego. Pasjonat motoryzacji, zakochany w starych samochodach. Na co dzień jeździ Toyotą Passeo z 1996 r. a w weekendy Fiatem 125p. Stały bywalec imprez motoryzacyjnych takich jak Japfest i Złombol.