Czyszczenie silnika z nagaru – jaki preparat wykorzystać?

Autor: Patryk Gałązka | Data publikacji: 01-08-2022
Czyszczenie silnika z nagaru – jaki preparat wykorzystać?

Zauważyłeś, że Twój samochód działa zdecydowanie gorzej? Odczuwasz spadek mocy, nierówną pracę silnika i problemy z odpalaniem? Może to być pokłosie poważnej awarii jednego z kluczowych elementów silnika, ale niekoniecznie. Takie same skutki może wywołać duże zanieczyszczenie jednostki napędowej i nagromadzony nagar. Z poniższego wpisu dowiesz się, jakie są skutki zaniedbania i jak przeprowadzić skuteczne czyszczenie silnika z nagaru. Zapraszamy do lektury.

Co to jest nagar?

Nagar to nic innego jak osad węglowy powstający w komorze cylindra w wyniku spalania zmieszanego z paliwem oleju silnikowego. Gromadzi się on na wewnętrznych częściach układu napędowego i w dużych ilościach może być bardzo niebezpieczny dla wszystkich elementów silnika.

  • Dodaj do koszyka Kup teraz

Co powoduje powstawanie nagaru? 

Nie ma możliwości całkowitego uniknięcia powstawania nagaru w silniku, jednak wiele czynników wpływa na powstawanie jego większej ilości. Najczęstszym z nich jest używanie niskiej jakości lub starego oleju. Dobranie odpowiedniej mieszanki zgodnie z zaleceniami producenta i dbanie o wymianę na czas jest kluczowym elementem odpowiedniej pielęgnacji auta. Tylko preparat o odpowiednich właściwościach jest w stanie właściwie spełniać swoją rolę i nie będzie ulegał on koksowaniu.

Nagar powstaje także z zanieczyszczeń dostających się do silnika z zewnątrz, dlatego należy dbać o dobrą kondycję wszystkich filtrów odpowiedzialnych za zapewnianie ochrony w tym aspekcie (filtr oleju, filtr powietrza).

Jednym z powodów powstawania nagaru jest także zbyt wysoka temperatura oleju, co spowodowane może być złą pracą układu chłodzenia, lub zbyt dynamiczną jazdą niedostosowaną do parametrów samochodu. Szczególnie w starszych, zużytych już jednostkach napędowych, w których z powodu nieszczelności dochodzi do przedmuchów i utraty kompresji co prowadzi do przedostawania się oleju do komór spalania. Czyszczenie silnika z nagaru w samochodach z dużym przebiegiem pozwoli przywrócić poszczególnym podzespołom odpowiednie parametry, co przyczyni się do poprawy komfortu jazdy.

Sprawdź także: Wtryskiwacze Diesla – jak zadbać o prawidłowe działanie?

Czyszczenie nagaru w silniku może uchronić Twój silnik

Nagar jest bardzo szkodliwy dla naszego samochodu i powoli „zabija silnik”. Odkładanie się tego osadu zdecydowanie przyspiesza zużywanie się wszystkich jego elementów poprzez ograniczenie dopływu oleju do newralgicznych miejsc w jednostce napędowej. Metalowe nawierzchnie nie mając odpowiedniego smarowania, szybko ulegają zniszczeniu i przestają prawidłowo działać. Dotyczy to przede wszystkim magistrali doprowadzającej olej między wał a panewki, magistrali dostarczającej olej do układu smarowania turbo oraz magistrali wykorzystującej ciśnienie oleju do zmian faz rozrządu. Szybkiemu zużyciu ulegają także zawory, tuleje cylindra i pierścienie tłokowe. Znaczne nagromadzenie nagaru ma także duży wpływ na funkcjonowanie całego układu dolotowego i może przyczynić się do uszkodzenia między innymi turbosprężarki.

Jeżeli szukasz sposobu na skuteczne czyszczenie silnika z nagaru, to warto sięgnąć po specjalistyczne środki przeznaczone do czyszczenia jednostek napędowych. W tym celu świetnie sprawdza się płukanka do silnika TEC 2000 Engine Flush, o której więcej poniżej.

Czym jest płukanka do silnika Engine Flush?

TEC 2000 Engine Flush to innowacyjny preparat pozwalający na kompleksową pielęgnację i ochronę silnika. Służy do usuwania z jednostki napędowej wszelkich zanieczyszczeń utrudniających jej pracę i niekorzystnie wpływających na kondycję poszczególnych elementów. Dociera nawet w najtrudniej dostępne miejsca, co pozwala całkowicie pozbyć się zalegającego tam nagaru oraz resztek starego zużytego oleju.

TEC 2000 Engine Flush to środek na miarę naszych czasów o precyzyjnie dobranym i przebadanym składzie. Swoją skuteczność zawdzięcza zastosowaniu wysokiej jakości dwóch rodzajów rozpuszczalników i dwóch preparatów smarnych. Taka unikalna kompozycja sprawia, że można go stosować we wszystkich silnikach spalinowych – benzynowych, diesla oraz zasilanych gazem. Jest bezpieczny zarówno dla nowoczesnych silników o małym przebiegu, jak i starszych, wyeksploatowanych jednostek. Nie zawiera chlorowanych węglowodorów i siarki, przez co jest przyjazny dla środowiska – podczas płukania nie są wytwarzane szkodliwe opary.

Po zastosowaniu płukanki TEC i dokładnym oczyszczeniu silnika odczujesz poprawę w komforcie jazdy i osiągach swojego samochodu. Auto odzyska dawną moc dzięki poprawie kompresji i uzyskaniu pełnej wydajności oleju bezpośrednio po jego wymianie.

Czyszczenie silnika z nagaru – jak działa płukanka?

Płukanki doskonale sprawdzają się jako środek do usuwania nagaru w silniku. Już jedno czyszczenie doprowadza do rozpuszczenia zanieczyszczeń znajdujących się na różnych newralgicznych elementach takich jak pierścienie tłokowe, kanaliki czy zawory.

Sprawdź także: Czyszczenie układu dolotowego – dlaczego jest takie ważne?

Najważniejsze, że płukanie silnika możesz przeprowadzić samodzielnie w swoim garażu – jest to niezwykle proste i nie zabiera dużo czasu. Wykonuje się je podczas wymiany oleju, czyli czynności, którą i tak musisz zrobić co jakiś czas.

TEC 2000 engine flush

Sam proces jest niezwykle prosty – zawartość puszki TEC 2000 Engine Flush wlewamy do układu olejowego, następnie rozgrzewamy silnik do normalnej temperaturę pracy i zostawiamy samochód działający na biegu jałowym na ok. 10-15 minut. Po upłynięciu wyznaczonego czasu zlewamy stary olej wraz z zanieczyszczeniami rozpuszczonymi przez preparat i zastępujemy nowym.

Jak usunąć nagar w silniku? Skorzystaj z płukanki TEC 2000

Wystarczy przeczytać opinie kierowców, mechaników i właścicieli warsztatów samochodowych, aby przekonać się, że płukanka TEC 2000 Engine Flush to niezwykle skuteczny środek do czyszczenia nagaru w silniku. Dzięki swoim doskonałym właściwościom i precyzyjnie opracowanemu składowi, które są wynikiem wieloletnich prób i testów, nasz preparat zapewnia doskonałą ochronę silnika przed zanieczyszczeniami i pozwala na osiąganie maksymalnych osiągów. Wielokrotnie nagradzana i przedstawiana jako wzorowy preparat płukanka TEC 2000 Engine Flush to najlepszy wybór dla każdego  właściciela samochodu.

Zachęcamy do korzystania z wszystkich dodatków do oleju marki TEC 2000 dostępnych na naszej stronie internetowej. Jeżeli zależy Ci na sprawnym i bezproblemowym działaniu Twojego samochodu, nasze preparaty powstały specjalnie dla Ciebie. Zapraszamy – TEC 2000.

Patryk Gałązka

Elektromechanik z wykształcenia i pasji z siedmioletnim doświadczeniem w zawodzie. Na co dzień prowadzę działalność związaną z elektroniką samochodową, a w wolnym czasie pogłębiam wiedzę z tych obszarów, czego najlepszym dowodem są liczne certyfikaty.

Zobacz także

Jak prawidłowo tankować samochód?

Tankowanie paliwa jest rutynowym działaniem, które kierowcy samochodów wykonują regularnie, aby utrzymać swoje pojazdy w ruchu.  Zalecenia producenta…

Wiosenny serwis klimatyzacji – poznaj powody, dla których warto o nim pamiętać

Układ klimatyzacji dla wielu osób kojarzy się z jednym – upalnymi dniami i zbawiennym chłodem płynącym przez kratki…

Czym jest sonda lambda w aucie i jakie jest jej zadanie?

We współczesnych samochodach znajduje się wiele rodzajów czujników, do których zaliczyć można m.in. sondę lambda, o której istnieniu…

Paliwa premium: czy warto je tankować?

Obecne ceny paliw biją rekordy, sprawiając, że portfele kierowców coraz bardziej cierpią. Pomimo ciągłych wzrostów producenci nie przestają…

Co ile wymieniać rozrząd? Wymiana układu rozrządu na pasku i łańcuchu

Pytanie pod tytułem “co ile wymiana rozrządu?” jest jednym z tych ważniejszych – zaniedbanie tego tematu może skończyć…

Jak usunąć plamy z oleju silnikowego? Sprawdzone sposoby

Plama o oleistej konsystencji, którą zauważymy najczęściej na kostce brukowej lub innej powierzchni, jest oznaką drobnego lub większego…

Silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach – objawy i przyczyny

W zależności od pojemności silnik ma różną liczbę cylindrów jak np. 3, 4, 5. Podzespoły te mają duży…

Czy kończący się rozrząd daje objawy? Jeśli tak, to jakie?

Układ rozrządu to bardzo ważny element silnika, który odpowiada za doprowadzenie powietrza do cylindra jednostki napędowej, a także…

Jazda na krótkich dystansach a silnik i akumulator

Za sprawą przeprowadzanych co jakiś czas badań, wynika, że polscy kierowcy w większości jeżdżą samochodami na krótkich odcinkach,…

Objawy przestawionego rozrządu

Układ rozrządu jest skomplikowanym mechanizmem, w skład którego wchodzi wiele elementów. Z racji na swoją budowę i system…

Co jest powodem wysokich obrotów na biegu jałowym?

Bieg jałowy, czyli luz, to pozycja w skrzyni biegów, w czasie której silnik powinien pracować na bardzo niskich…

Zmienne fazy rozrządu – co warto o nich wiedzieć?

Można powiedzieć, że sercem każdej jednostki napędowej jest układ rozrządu – zarówno w przypadku silnika benzynowego, jak i…

Za duże lub zbyt małe ciśnienie oleju w silniku: co jest przyczyną i jak sobie radzić z problemem?

Zwykło się mówić, że olej silnikowy jest najważniejszym płynem eksploatacyjnym w samochodzie. Nic w tym zaskakującego – to…

Jak zwiększyć moc silnika? Proste sposoby na lepsze osiągi jednostki napędowej

Dla wielu kierowców jednym z najważniejszych parametrów decydujących o wydajnej jeździe samochodem jest moc silnika. Choć przy zakupie…

Do czego służy przepływomierz powietrza i co zrobić, by uniknąć jego awarii?

Niezależnie od rodzaju silnika – każda jednostka napędowa potrzebuje do pracy dwóch składników: paliwa oraz powietrza. Aby jednak…

Objawy nieszczelnego układu dolotowego powietrza

Nieszczelność układu dolotowego jest jedną z przyczyn nierównej pracy jednostki napędowej. Nieszczelny dolot ma negatywny wpływ na kondycję…

Jak poprawić skutki złej smarności oleju napędowego?

Względy ekologiczne, czyli różnego rodzaju wymogi dotyczące ochrony środowiska naturalnego, sprawiły, że składy chemiczne produkowanych paliw (głównie w…

Kupno samochodu używanego – co dalej? 5 ważnych kroków, aby auto “długo żyło”?

Polski dystrybutor TEC 2000 rusza właśnie z akcją „Kupiłem używany samochód i co dalej?”, która ma na celu…

Nieprzyjemny zapach z klimatyzacji – skąd się bierze i jak się go pozbyć?

Podczas jazdy czujesz nieprzyjemny zapach z klimatyzacji samochodowej? Wydobywający się z nawiewu odór sprawia, że jazda jest niekomfortowa…

Problem z odpaleniem silnika? Przyczyną może być stary filtr paliwa

Filtr paliwa pełni bardzo ważną rolę w układzie paliwowym, gdzie odpowiada za  doprowadzenie czystego paliwa do silnika. W…

Brudna przepustnica powoduje falowanie obrotów – wykorzystaj preparat do czyszczenia przepustnicy, aby temu zapobiec!

Przepustnica to jeden z najważniejszych elementów silnika spalinowego odpowiadający za dostarczenie odpowiedniej ilości powietrza do komory spalania. Jeżeli…

Kamień w układzie chłodzenia – skąd się bierze i jak z nim walczyć?

Układ chłodzenia spełnia niezwykle ważną rolę w funkcjonowaniu każdego samochodu, a jego sprawne działanie jest kluczowe dla zapewnienia…

Jak kompleksowo zadbać o samochód?

Aby nasz samochód prawidłowo funkcjonował, należy utrzymywać jednostkę napędową w doskonałej kondycji. W ofercie TEC 2000 znajdziesz jednak…

Czyszczenie silnika z nagaru – jaki preparat wykorzystać?

Zauważyłeś, że Twój samochód działa zdecydowanie gorzej? Odczuwasz spadek mocy, nierówną pracę silnika i problemy z odpalaniem? Może…

Czy warto zmieniać olej silnikowy?

Wymiana podstawowych płynów eksploatacyjnych w samochodzie, a jednym z nich jest olej silnikowy, daje nadzieję na długie użytkowanie…

Tarcie największym problemem silników 21 wieku.

Rosnąca globalna świadomość ekologiczna na świecie, czego dowodem są niedawne wezwania do kontroli zmian klimatu i emisji gazów…