Nierówna praca silnika: poznaj najczęstsze przyczyny

Autor: Patryk Gałązka | Data publikacji: 30-11-2022
Nierówna praca silnika poznaj najczęstsze przyczyny

Można powiedzieć, że silnik jest sercem każdego pojazdu, dlatego też niezmiernie istotne jest to, by pracował on w sposób bezawaryjny i stabilny. Niestety, kierowcy nieraz spotykają się nierówną pracą jednostki napędowej – niezależnie od tego, czy mówimy o motorze wysokoprężnym, czy tym o zapłonie iskrowym. Zjawisko to objawia się typowym szarpaniem, przez co jest łatwe do zdiagnozowania. Nierównomierna praca silnika jest najczęściej oznaką awarii – mniejszej lub większej, stąd nigdy nie należy bagatelizować tego problemu. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Czy nierówna praca silnika jest czymś, co powinno zaniepokoić kierowców?

Zanim omówimy najczęstsze przyczyny nierównej pracy silnika, odpowiedzmy sobie na inne pytanie: czy nierównomiernie pracująca jednostka napędowa jest powodem do niepokoju? Odpowiedź jest jedna: tak, jest to sytuacja, której nie należy lekceważyć, ponieważ może być ona spowodowana poważną usterką, która może przerodzić się w kosztowną awarię układu napędowego. Szczególnie niepożądanym zjawiskiem jest, gdy silnik pracuje nierówno przez dłuższy czas podczas każdej podróży – jest to sygnał, by czym prędzej udać się do warsztatu w celu diagnozy i usunięcia usterki.

Nierówna praca silnika – przyczyny zależą od rodzaju jednostki napędowej

Przyczyny nierównej pracy silnika mogą być różne – głównie ze względu na typ konstrukcji. Inne bowiem części odpowiadają za taki stan rzeczy w pojazdach napędzanych benzyną, jeszcze inne w przypadku silników wysokoprężnych, a do tego dochodzą również samochody z instalacją LPG. Poniżej omówimy sobie wszystkie sytuacje, dlaczego silnik nierówno pracuje dla każdego paliwa.

Przyczyny nierównej pracy silnika benzynowego

Zacznijmy od nierównej pracy silnika benzynowego. Gdzie szukać winowajców?

  • Zużyte świece zapłonowe – sprawdzenie stanu układu zapłonowego to podstawa w czasie nierównej pracy silnika napędzanego benzyną. Jest to spowodowane tym, że świece zapłonowe, które są w złej kondycji, mogą mieć za dużą przerwę na elektrodzie, co skutkuje nierównomiernym działaniem jednostki. Dlatego też każdy kierowca powinien pamiętać, by co jakiś czas wymieniać świece na nowe – co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.
  • Cewki zapłonu – pozostając w temacie układu zapłonowego, należy wspomnieć również o cewkach zapłonowych, których awaria objawia się charakterystycznym szarpaniem w momencie przyspieszania, a także nierówną pracą, gdy samochód ma wrzucony luz
  • Przewody zapłonowe – cisi winowajcy nierównej pracy silnika benzynowego. Mogą one poskutkować tzw. wypadaniem zapłonu, co z kolei wiąże się z nierównomiernym działaniem silnika. Przewody należy wymieniać co kilka lat, choć można spróbować jedynie je wyczyścić, co również może przynieść pożądany skutek.
  • Wyeksploatowana pompa paliwowa – w momencie zużycia, kierowca będzie odczuwać, że silnik nierówno pracuje głównie w czasie przyspieszania.
  • Zapchany filtr paliwowy – szarpanie oraz nierównomierna praca jednostki napędowej w przypadku benzyny występuje również wtedy, gdy mówimy o usterce układu paliwowego. Najczęściej jest to zapchanie filtra paliwowego, co zdarza się dość często z racji tego, że kierowcy z reguły zapominają o regularnej wymianie tego elementu.
  • Niesprawna przepustnica – jest to podzespół, który dozuje odpowiednią ilość powietrza do silnika. W momencie, gdy jej praca będzie zakłócona, przełoży się to na dławienie jednostki napędowej. W takim wypadku przepustnicę należy wymienić bądź zregenerować.
  • Filtr powietrza – kolejnym źródłem problemów z nierówną pracą silnika może być zanieczyszczony filtr powietrza, który należy przeczyścić lub wymienić na nowy.
  • Układ wydechowy – powodem, dla którego silnik pracuje inaczej, niż powinien, mogą być również problemy z katalizatorem, a także zagięciami rury. Sygnałem, że dzieje się z nimi coś nie tak, będzie metaliczny dźwięk w czasie pracy i gaszenia silnika.

Zobacz też: Jak kompleksowo zadbać o samochód?

Silnik nierówno pracuje z instalacją LPG – przyczyny

Nierówna praca jednostki występuje również w pojazdach, w których zamontowano LPG. Jakie są przyczyny?

  • Jakość gazu – im więcej siarczanów, tym większa szansa, że membrany w reduktorze mogą pęknąć, co poskutkuje problemami w pracy silnika.
  • Przewody zapłonu – podobnie jak w przypadku zwykłych silników benzynowych, przyczyn należy szukać również w przewodach. Dla instalacji LPG są one jednak poddawane większym obciążeniom, przez co warto je wymieniać co około 30 tysięcy kilometrów.
  • Przewody doprowadzające gaz – w wyniku stałej eksploatacji po czasie zaczynają pękać, czego konsekwencją jest rozszczelnienie układu i złe dawkowanie paliwa.

Nierówna praca silnika Diesla – co może być powodem?

Odrębną historią są silniki wysokoprężne, których konstrukcja znacząco różni się od ich benzynowych odpowiedników.

  • Zużyte wtryskiwacze – nierówna praca silnika na niskich obrotach? To sygnał, że z wtryskami dzieje się coś niedobrego. Zużyte wtryskiwacze dadzą o sobie znać w podobny sposób również na biegu jałowym. Problemy biorą się również od podkładek, które są przyczyną nieszczelności, a w konsekwencji – utratą kompresji. Wtryskiwacze mogą powodować szarpanie, dlatego warto zawczasu zadbać o ich dobrą kondycję np. za sprawą dobrego preparatu czyszczącego i konserwującego jak TEC 2000 Diesel Injector Cleaner, który bazuje na innowacyjnej formule, za sprawą której dokładnie usuwa zanieczyszczenia ze słabej jakości paliw oraz zabrudzeń zbierających się w dyszach wtrysków. Jest to środek, który wydłuża żywotność wtryskiwaczy i chroni je przed zablokowaniem.
  • Dodaj do koszyka Kup teraz
  • Zapchany filtr paliwa – w silnikach wysokoprężnych element ten poddawany jest o wiele cięższym próbom – zwłaszcza przy niskich temperaturach (z oleju napędowego wytrącana jest parafina, która ogranicza przepływ paliwa lub go całkowicie blokuje, zapychając filtr).
  • Niesprawna świeca żarowa – przyczynia się ona do szarpania, a także wibracji jednostki napędowej, nadmiernego dymienia czy też cięższego rozruchu jednostki. Świecę warto wymieniać co około 100 tysięcy kilometrów, choć serwis można rozważyć nieco wcześniej – przy przejechanych 70 tysiącach.
  • Pompa wtryskowa – usterka tego elementu objawia się nierówną pracą silnika wysokoprężnego. Warto wiedzieć, że awarie są kosztowne w naprawie, dlatego chcąc oszczędzić sobie problemów, należy stosować wysokiej jakości filtry paliwa.

Zobacz też: Za duże lub zbyt małe ciśnienie oleju w silniku: co jest przyczyną i jak sobie radzić z problemem?

Nierówna praca silnika – przyczyny, których nie sposób policzyć

To, o czym wyżej napisaliśmy to jednak nie wszystko. Temat nierównej pracy silnika na postoju i w czasie jazdy jest bardzo złożony. Wpływ na nierównomierne działanie jednostki może mieć również lewe powietrze, uszkodzone przewody wysokiego napięcia, słaba masa pojazdu, uszkodzona głowica, przestawiony rozrząd, wadliwe działanie zaworu EGR czy opór na osprzęcie silnika. Z racji na taki stan rzeczy, w przypadku wykrycia nieprawidłowości w pracy silnika, czym prędzej należy udać się do serwisu w celu diagnozy i naprawy awarii.

Jak zapobiec nierównomiernej pracy jednostki napędowej? Regularne czyszczenie to podstawa

Warto pamiętać o regularnej pielęgnacji poszczególnych układów za pomocą płukanek i innych preparatów czyszczących i konserwujących. Dolewanie takich środków pozwoli zachować elementy w dobrej kondycji i zapobiegnie powstawaniu różnorakich usterek. Ważna jest jednak regularność. Jeżeli planujesz zadbać o pojazd, zapoznaj się z ofertą TEC 2000. Na naszej stronie znajdziesz bowiem różne preparaty, za pomocą których uchronisz konkretne układy przed gromadzącymi się zanieczyszczeniami i nie tylko. Poniżej lista dostępnych produktów – poznaj ich właściwości i zapobiegnij nierównomiernej pracy silnika w swoim aucie i nie tylko.

  • Engine Flush – innowacyjna płukanka do silnika, która konserwuje układ napędowy, pozbywając się zanieczyszczeń z m.in. popychaczy, tłoków czy magistrali olejowej.
  • Diesel Injector Cleaner – preparat do czyszczenia wtrysków Diesla, o którym wspomnieliśmy w jednym z poprzednich akapitów.
  • Diesel System Cleaner – uszlachetniacz do silników wysokoprężnych, który zmniejsza skutki złej smarności paliw, a dodatkowo czyści i konserwuje jednostkę napędową oraz cały układ paliwowy.
  • Oil Booster – dodatek do oleju zmniejszający zużycie środka smarnego. Preparat zapobiegający utlenianiu i twardnieniu oleju. Zmniejsza również tarcie w momencie, gdy silnik jest nierozgrzany.
  • Fuel System Cleaner – dodatek do benzyny o właściwościach wiążących wodę. Środek, dzięki któremu osuszysz układ paliwowy i wydłużysz żywotność wtrysków.
  • Fuel Injector Cleaner – środek do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych, który można traktować jako ostateczność przed demontażem wtrysków.
  • Induction Cleaner – preparat do czyszczenia układu dolotowego, za pomocą którego pozbędziesz się zabrudzeń z m.in. turbosprężarki, kolektora dolotu, zaworów sterujących czy przepustnicy.
Patryk Gałązka

Elektromechanik z wykształcenia i pasji z siedmioletnim doświadczeniem w zawodzie. Na co dzień prowadzę działalność związaną z elektroniką samochodową, a w wolnym czasie pogłębiam wiedzę z tych obszarów, czego najlepszym dowodem są liczne certyfikaty.

Zobacz także

Ultrarace – najlepsze auta z całej Europy w jednym miejscu

Ultrarace to wydarzenie, o którym w ostatnich latach jest naprawdę głośno. Nic w tym zaskakującego – jest to…

Moto Session 2023 – spektakularne wydarzenie motoryzacyjne powraca do wschodniej Polski!

Zapaleni miłośnicy motoryzacji, zacieśniajcie pasy! Moto Session, jeden z największych dwudniowych eventów motoryzacyjnych we wschodniej Polsce powraca z…

JAPFEST 2023 – święto japońskiej motoryzacji powraca w wielkim stylu!

Jesteś fanem japońskiej motoryzacji i marzysz o tym, aby wziąć udział w imprezie pełnej niesamowitych aut z Kraju…

Świat motoryzacji bez ograniczeń, czyli Tuning Show EXPO 2023 w Krakowie

Czy jesteś gotów na prawdziwą ucztę dla miłośników motoryzacji? Już niebawem, od 9 do 10 września 2023 roku,…

FLATOUT Power Festival, czyli event dla pasjonatów szybkiej jazdy

FLATOUT Festival to wyjątkowe wydarzenie, które przyciąga miłośników motoryzacji z całego kraju. Od lat gromadzi tłumy pasjonatów szybkiej…

Jak prawidłowo tankować samochód?

Tankowanie paliwa jest rutynowym działaniem, które kierowcy samochodów wykonują regularnie, aby utrzymać swoje pojazdy w ruchu.  Zalecenia producenta…

DUB IT Kielce – event, na którym nie może zabraknąć żadnego fana tuningu

Tuning samochodowy od wielu lat jest tematem, który wywołuje niemałe emocje w świecie motoryzacyjnym. Można powiedzieć, że modyfikowanie…

Moto Show Bielsko-Biała – adrenalina i emocje dla pasjonatów motoryzacji na wyciągnięcie ręki

8-9 lipca 2023 – dwa dni, które każdy motomaniak powinien mieć zaznaczone w kalendarzu. Dlaczego? To właśnie wtedy…

Master Truck Show – największa impreza motoryzacyjna dla pasjonatów ciężarówek i nie tylko

Master Truck Show to coroczne wydarzenie dla miłośników ciężarówek, które przyciąga pasjonatów z całej Polski oraz z zagranicy….

Objawy uszkodzonej klimatyzacji samochodowej – 4 sygnały awarii, których nie warto ignorować

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego klimatyzacja w Twoim samochodzie przestała dawać oczekiwany efekt, skazując Cię na męczące podróże…

Jak często nabijać klimatyzację w samochodzie, czyli co jaki czas należy uzupełnić czynnik chłodniczy?

Klimatyzacja samochodowa to jeden z najważniejszych układów pod kątem komfortu jazdy – szczególnie w gorących, letnich dniach. Nie…

Jak sprawdzić szczelność klimatyzacji w samochodzie?

W dzisiejszych czasach ciężko wyobrazić sobie jazdę bez klimatyzacji – zwłaszcza w okresie wiosennym i letnim. Aby jednak…

Serwisowanie klimatyzacji – po co, jak i kiedy?

Klimatyzacja w samochodzie to nie tylko komfort jazdy w upalne dni, ale również czyste i świeże powietrze. Niestety,…

Co ile odgrzybianie klimatyzacji samochodowej?

Czy wiesz, że klimatyzacja w Twoim samochodzie może stać się siedliskiem dla groźnych grzybów? Choć na ten temat…

Objawy zagrzybionej klimatyzacji i jej skutki dla zdrowia

Właściwa eksploatacja i konserwacja systemu klimatyzacji to klucz do komfortowej jazdy i utrzymania zdrowego środowiska wewnątrz pojazdu. Niestety,…

Jakie jest prawidłowe ciśnienie układu klimatyzacji samochodowej?

Ciśnienie w klimatyzacji samochodowej jest jednym z kluczowych czynników mających wpływ na skuteczność i właściwe działanie tego układu….

Czy i jak długo można jeździć z uszkodzonym wtryskiem?

Silniki spalinowe potrzebują wielu sprawnych podzespołów, które zapewnią im optymalne warunki pracy oraz osiągi. Dobrym tego przykładem są…

Co jest przyczyną stukania wtryskiwaczy i jak się przed tym uchronić?

Głośna praca wtryskiwaczy – a konkretnie – stukanie wtrysków to zjawisko, z którym spotkać się mogą w szczególności…

Minusowa korekta wtrysku – co oznacza i czym się objawia?

Nieodłącznym elementem każdego silnika spalinowego jest układ wtryskowy, którego sercem z kolei są wtryskiwacze. Odpowiedzialne są one za…

Czym jest kąt wtrysku, jaki ma wpływ na pracę silnika i jak go ustawić?

W dzisiejszych czasach samochody bazują na coraz to nowocześniejszych i coraz bardziej skomplikowanych konstrukcjach. Z tego powodu na…

Koszt regeneracji wtrysków – na jaki wydatek należy się nastawić?

Wtryskiwacze są ważnymi elementami każdego silnika spalinowego. Niezależnie od tego, czy mówimy o jednostce benzynowej, czy wysokoprężnej –…

Kiedy regenerować wtryskiwacze?

Rola wtryskiwaczy zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych jest na tyle istotna, że w momencie, gdy wtryski…

TEC 2000 na Poznań Motor Show 2023

Już 30 marca rusza Poznań Motor Show 2023, jedno z największych i najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych w Polsce! W…

Wiosenny serwis klimatyzacji – poznaj powody, dla których warto o nim pamiętać

Układ klimatyzacji dla wielu osób kojarzy się z jednym – upalnymi dniami i zbawiennym chłodem płynącym przez kratki…

Rywalizacja, pasja i emocje, czyli Mistrzostwa Mechaników na Poznań Motor Show 2023 

Już tylko kilka tygodni dzieli nas od tegorocznych targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show 2023. Jak co roku na…

Wtryskiwacze piezoelektryczne – rewolucyjna technologia, o której warto wiedzieć

Wtryskiwacze piezoelektryczne to jedne z najnowocześniejszych urządzeń stosowanych w dzisiejszych samochodach. Wtryski tego rodzaju niosą wiele zalet dla…

Jak sprawdzić, który wtrysk jest uszkodzony?

Wtryskiwacze to kluczowe elementy układu paliwowego w samochodach benzynowych i dieslowych. To właśnie od ich sprawności zależy wydajność…

Wtryskiwacze elektromagnetyczne – poznaj je bliżej

Wtryskiwacze paliwa są niezbędnymi elementami silnika samochodowego odpowiadającymi za dawkowanie paliwa do silnika. Same wtryski można rozróżnić na…

DPF – objawy. Po czym poznać, że filtr cząstek stałych wymaga uwagi?

Od kilkunastu lat filtr DPF jest obowiązkowym wyposażeniem w pojazdach wysokoprężnych, choć coraz częściej możemy go spotkać również…

Wycięcie DPF w 2023 roku – wszystko, co musisz wiedzieć o usunięciu filtra cząstek stałych

Filtr cząstek stałych, zwany też DPF, to ważny element układu wydechowego w samochodach z silnikiem Diesla. Wprowadzony został…

Kontrolka DPF – co zrobić, gdy się zaświeci?

Odkąd w życie weszła norma EURO 5, która reguluje wymagania tyczące się emisji spalin, w każdym samochodzie osobowym…

Dlaczego przybywa oleju w aucie z DPF? Możliwe przyczyny

Filtr cząstek stałych, czyli DPF, to obowiązkowe wyposażenie samochodów napędzanych silnikiem wysokoprężnym, co jest podyktowane przez rygorystyczne normy…

Poznań Motor Show 2023 zbliża się wielkimi krokami! Zobacz, jak wyglądało to w 2022 roku

Poznań Motor Show – nazwa, której nie trzeba dwa razy powtarzać fanom motoryzacji. Targi te bowiem cieszą się…

Co może być przyczyną problemów z rozruchem zimnego silnika i jak się z nimi uporać?

Każdy właściciel samochodu musi się liczyć z tym, że z czasem w jego aucie mogą wystąpić różnego rodzaju…

Usunięcie DPF bez zmiany oprogramowania

Usunięcie filtra cząstek stałych, choć jest zabiegiem nielegalnym, wciąż cieszy się popularnością w szczególności u handlarzy samochodowych. W…

Jak wypalić DPF samemu: w czasie jazdy czy na postoju?

DPF to kluczowy element układu wydechowego w samochodach dieslowych. Odpowiada on bowiem za oczyszczanie spalin z niebezpiecznych dla…

Jak wypalić DPF podczas jazdy? Wypalanie filtra cząstek stałych w praktyce

Silniki wysokoprężne od lat mają łatkę tych „nieekologicznych” ze względu na swoją emisję spalin. Dlatego też, gdy w…

Jak sprawdzić, czy samochód ma DPF?

Niezależnie od marki czy modelu – każdy pojazd, którego sercem jest silnik wysokoprężny, musi mieć zamontowany filtr cząstek…

Wypalanie DPF co 300 kilometrów – jakie są tego przyczyny i czy ciągłe przepalanie jest oznaką awarii?

DPF to obowiązkowe wyposażenie pojazdów napędzanych silnikiem wysokoprężnym. Filtr cząstek stałych ma bowiem bardzo ważne zadanie – eliminować…

Jak wypalić DPF na postoju?

Filtr cząstek stałych montowany jest w układzie wydechowym pojazdów napędzanych silnikiem wysokoprężnym. DPF odpowiedzialny jest za oczyszczanie gazów…

Jak skutecznie i bezpiecznie wyczyścić silnik?

Od lat rośnie popularność preparatów do czyszczenia jednostki napędowej. Skuteczność płukanek silnika została potwierdzona licznymi testami a preparaty cieszą…

Jak wyczyścić DPF niewielkim kosztem? Poznaj siłę TEC 2000 Diesel System Cleaner

Zatkany filtr DPF jest zmorą wielu posiadaczy aut napędzanych silnikiem wysokoprężnym. W momencie, gdy z rury wydechowej wydobywają…

Czym jest sonda lambda w aucie i jakie jest jej zadanie?

We współczesnych samochodach znajduje się wiele rodzajów czujników, do których zaliczyć można m.in. sondę lambda, o której istnieniu…

Co oznaczają liczby na oleju silnikowym? Oznaczenia środków smarnych w pigułce

Każdy dostępny na rynku olej silnikowy posiada oznaczenie odpowiadające jego właściwościom. Cyfry i litery znajdujące się na etykiecie…

Paliwa premium: czy warto je tankować?

Obecne ceny paliw biją rekordy, sprawiając, że portfele kierowców coraz bardziej cierpią. Pomimo ciągłych wzrostów producenci nie przestają…

Co ile wymieniać rozrząd? Wymiana układu rozrządu na pasku i łańcuchu

Pytanie pod tytułem “co ile wymiana rozrządu?” jest jednym z tych ważniejszych – zaniedbanie tego tematu może skończyć…

Czy płukanka silnika jest bezpieczna dla uszczelnień gumowych?

Silnik jest sercem każdego samochodu, dlatego tak ważne jest, by utrzymywać go w jak najlepszej kondycji. Jak to…

Jak usunąć plamy z oleju silnikowego? Sprawdzone sposoby

Plama o oleistej konsystencji, którą zauważymy najczęściej na kostce brukowej lub innej powierzchni, jest oznaką drobnego lub większego…

Silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach – objawy i przyczyny

W zależności od pojemności silnik ma różną liczbę cylindrów jak np. 3, 4, 5. Podzespoły te mają duży…

Czy kończący się rozrząd daje objawy? Jeśli tak, to jakie?

Układ rozrządu to bardzo ważny element silnika, który odpowiada za doprowadzenie powietrza do cylindra jednostki napędowej, a także…

Jazda na krótkich dystansach a silnik i akumulator

Za sprawą przeprowadzanych co jakiś czas badań, wynika, że polscy kierowcy w większości jeżdżą samochodami na krótkich odcinkach,…

Objawy przestawionego rozrządu

Układ rozrządu jest skomplikowanym mechanizmem, w skład którego wchodzi wiele elementów. Z racji na swoją budowę i system…

Nierówna praca silnika: poznaj najczęstsze przyczyny

Można powiedzieć, że silnik jest sercem każdego pojazdu, dlatego też niezmiernie istotne jest to, by pracował on w…

Co jest powodem wysokich obrotów na biegu jałowym?

Bieg jałowy, czyli luz, to pozycja w skrzyni biegów, w czasie której silnik powinien pracować na bardzo niskich…

Uszkodzone popychacze zaworów – po czym poznać usterkę?

Popychacz zaworowy jest bardzo ważnym elementem w silnikach spalinowych – ma on bowiem kluczowy wpływ na czas otwarcia…

Zmienne fazy rozrządu – co warto o nich wiedzieć?

Można powiedzieć, że sercem każdej jednostki napędowej jest układ rozrządu – zarówno w przypadku silnika benzynowego, jak i…

Dlaczego stosuje się zawór EGR i czym grożą jego ewentualne awarie?

Zawór EGR to urządzenie, dzięki któremu pojazd emituje mniej szkodliwych substancji w spalinach. Jego prawidłowe działanie niesie więc…

Regularne czyszczenie układu paliwowego – klucz do wydajnej pracy silnika

W każdej jednostce napędowej – niezależnie od jej rodzaju – z czasem dochodzi do utraty jej pierwotnych osiągów….

Jak czyścić wtryskiwacze benzynowe? Sprawdzone sposoby

Czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych to zabieg, który pozwala przedłużyć żywotność wtrysków i cieszyć się wydajną pracą silnika przez dłuższy…

Za duże lub zbyt małe ciśnienie oleju w silniku: co jest przyczyną i jak sobie radzić z problemem?

Zwykło się mówić, że olej silnikowy jest najważniejszym płynem eksploatacyjnym w samochodzie. Nic w tym zaskakującego – to…

Jak zwiększyć moc silnika? Proste sposoby na lepsze osiągi jednostki napędowej

Dla wielu kierowców jednym z najważniejszych parametrów decydujących o wydajnej jeździe samochodem jest moc silnika. Choć przy zakupie…

Do czego służy przepływomierz powietrza i co zrobić, by uniknąć jego awarii?

Niezależnie od rodzaju silnika – każda jednostka napędowa potrzebuje do pracy dwóch składników: paliwa oraz powietrza. Aby jednak…

Objawy nieszczelnego układu dolotowego powietrza

Nieszczelność układu dolotowego jest jedną z przyczyn nierównej pracy jednostki napędowej. Nieszczelny dolot ma negatywny wpływ na kondycję…

Jak poprawić skutki złej smarności oleju napędowego?

Względy ekologiczne, czyli różnego rodzaju wymogi dotyczące ochrony środowiska naturalnego, sprawiły, że składy chemiczne produkowanych paliw (głównie w…

Jak stosować płukankę do silnika, aby płukanie jednostki przyniosło efekt?

Płukanki do silnika w ostatnich latach stały się bardzo popularnymi środkami do konserwacji i pielęgnacji jednostek napędowych różnego…

Jaka jest żywotność wtryskiwaczy benzynowych?

W branży motoryzacyjnej panuje powszechne przekonanie, że wtryskiwacze w samochodach benzynowych są praktycznie bezawaryjne. Trudno się z tym…

Objawy uszkodzonych wtryskiwaczy – co nam mówi o tym, że wtryski należy wymienić?

Wtryskiwacze – niezależnie od tego, czy mówimy o pojazdach benzynowych, czy tych napędzanych przez silniki wysokoprężne – stanowią…

Jak wygląda prawidłowe czyszczenie wtryskiwaczy w Dieslu?

Jak czyścić wtryski w Dieslu? Czy można robić to na własną rękę, czy lepiej zostawić to w rękach…

Kupno samochodu używanego – co dalej? 5 ważnych kroków, aby auto “długo żyło”?

Polski dystrybutor TEC 2000 rusza właśnie z akcją „Kupiłem używany samochód i co dalej?”, która ma na celu…

Jak ograniczyć zużycie oleju silnikowego?

Twój samochód bierze olej? Co jakiś czas zauważasz jego ubytki? Może to oznaczać to awarię kluczowych elementów w…

Wyczuwalny zapach benzyny w oleju – problemem może być lejący wtrysk benzynowy!

Jeżeli w swoim samochodzie poczujesz zapach benzyny w oleju silnikowym, nie oznacza to nic dobrego. Sugeruje to nieprawidłowe…

Jaki skład ma płukanka do silnika?

Tworząc płukankę do silnika firma TEC 2000 postawiła sobie za zadanie stworzyć preparat, który wyróżniał się będzie innowacyjnym…

Nieprzyjemny zapach z klimatyzacji – skąd się bierze i jak się go pozbyć?

Podczas jazdy czujesz nieprzyjemny zapach z klimatyzacji samochodowej? Wydobywający się z nawiewu odór sprawia, że jazda jest niekomfortowa…

Problem z odpaleniem silnika? Przyczyną może być stary filtr paliwa

Filtr paliwa pełni bardzo ważną rolę w układzie paliwowym, gdzie odpowiada za  doprowadzenie czystego paliwa do silnika. W…

Brudna przepustnica powoduje falowanie obrotów – wykorzystaj preparat do czyszczenia przepustnicy, aby temu zapobiec!

Przepustnica to jeden z najważniejszych elementów silnika spalinowego odpowiadający za dostarczenie odpowiedniej ilości powietrza do komory spalania. Jeżeli…

Kamień w układzie chłodzenia – skąd się bierze i jak z nim walczyć?

Układ chłodzenia spełnia niezwykle ważną rolę w funkcjonowaniu każdego samochodu, a jego sprawne działanie jest kluczowe dla zapewnienia…

Jak kompleksowo zadbać o samochód?

Aby nasz samochód prawidłowo funkcjonował, należy utrzymywać jednostkę napędową w doskonałej kondycji. W ofercie TEC 2000 znajdziesz jednak…

Wtryskiwacze Diesla – jak zadbać o prawidłowe działanie?

Dobra kondycja wtryskiwaczy przekłada się na prawidłowe i bezproblemowe działanie układu paliwowego, dlatego tak ważne jest ich czyszczenie…

Czyszczenie silnika z nagaru – jaki preparat wykorzystać?

Zauważyłeś, że Twój samochód działa zdecydowanie gorzej? Odczuwasz spadek mocy, nierówną pracę silnika i problemy z odpalaniem? Może…

Woda w paliwie (Diesel) – objawy, skutki, jak się pozbyć?

Odrobina wody w paliwie może wydawać się mało znaczącym problemem, niemającym wpływu na funkcjonowanie samochodu. Takie lekceważenie sytuacji…

Czyszczenie układu dolotowego – dlaczego jest takie ważne?

Jeżdżąc samochodem, możesz po pewnym czasie zauważyć znaczne zmniejszenie osiągów silnika i problemy z jego poprawnym funkcjonowaniem. Skaczące…

Czysty silnik – co to znaczy?

O czystym silniku można mówić właściwie w dwóch przypadkach. Po pierwsze w odniesieniu do czystej, umytej komory silnika…

Czy warto zmieniać olej silnikowy?

Wymiana podstawowych płynów eksploatacyjnych w samochodzie, a jednym z nich jest olej silnikowy, daje nadzieję na długie użytkowanie…

Czy czysty silnik to większa kultura pracy, mniejsze spalanie i dłuższa żywotność?

Jeśli wyjeżdżasz samochodem prosto z salonu, to wiesz, że spalanie paliwa będzie na poziomie, które gwarantuje producent, a…

Czy czysty silnik pracuje lepiej?

Obciążenia jakim poddawany jest silnik spalinowy w aucie każdego dnia są ogromne. Jego bezproblemowe działanie wymaga utrzymaniu go…

Tarcie największym problemem silników 21 wieku.

Rosnąca globalna świadomość ekologiczna na świecie, czego dowodem są niedawne wezwania do kontroli zmian klimatu i emisji gazów…