DPF

Czy auto bez DPF przejdzie przegląd?

Czy auto bez DPF przejdzie przegląd?
DPF

Zastanawiasz się, czy auto bez filtra cząstek stałych (DPF) przejdzie przez przegląd techniczny? Być może słyszałeś różne historie i nie jesteś pewien, co jest prawdą? W takim razie dobrze trafiłeś – w dzisiejszym wpisie omawiam ten – jakże emocjonujący wśród kierowców temat i odpowiadam na najczęściej zadawane pytania. Zachęcam do dalszej lektury artykułu, z którego dowiesz się wszystkiego, co związanie z brakiem DPF względem badania technicznego.

Wycięty DPF – to trzeba wiedzieć

Zrozumienie aspektów prawnych związanych z filtrem cząstek stałych (DPF) w samochodzie jest kluczowe, jeśli chcesz uniknąć problemów z prawem. Przede wszystkim, warto podkreślić, że w świetle polskiego prawa auto bez DPF nie ma prawa poruszać się po drogach publicznych. Tak, dobrze czytasz – bez tego elementu, Twój samochód jest uważany za niezgodny z prawem. Usuwanie filtra DPF, czy to celowo, czy nie, jest po prostu nielegalne. Możesz zastanawiać się, czy istnieją jakieś obejścia, takie jak zastąpienie DPF inną częścią. Cóż, odpowiedź jest jednoznaczna – nie. Próby oszukania systemu poprzez umieszczenie w miejscu DPF innych części, które mają naśladować jego działanie, także są niezgodne z prawem. Przepisy są tutaj bardzo jasne i niewyrozumiałe – filtr DPF ma chronić nasze środowisko, zmniejszając emisję szkodliwych cząstek stałych. Jakakolwiek próba oszustwa w tym obszarze jest traktowana bardzo poważnie. Jeśli filtr DPF w Twoim samochodzie ulegnie uszkodzeniu, jedyną legalną i odpowiedzialną opcją jest jego naprawa lub wymiana.

  • Wycięty DPF a przegląd – czy jest szansa na pozytywny wynik badania technicznego?

    Czy auto z wyciętym filtrem cząstek stałych (DPF) przejdzie przegląd techniczny? W skrócie odpowiedź brzmi: nie. Dlaczego? Otóż musimy pamiętać, że podczas przeglądu technicznego sprawdzany jest stan techniczny całego pojazdu, a układ wydechowy, do którego należy DPF, jest integralną częścią naszego samochodu. Przyjedźmy teraz na przegląd z autem, w którym brakuje filtra cząstek stałych. Co się stanie? Diagnosta, mając do dyspozycji swoje narzędzia i doświadczenie, z pewnością szybko zauważy brak filtra. Będzie to widoczne zarówno podczas bezpośredniego oględzin podwozia, jak i podczas podłączenia samochodu do analizatora spalin. Bez DPF układ wydechowy jest niekompletny, a co za tym idzie – niesprawny. W efekcie otrzymamy wynik negatywny, z adnotacją o problemie z układem wydechowym.

    Auto fabrycznie bez DPF a przegląd

    Choć DPF jest podstawą w większości pojazdów napędzanych silnikiem wysokoprężnym, na rynku wciąż obecne są samochody, w których filtr ten nie był montowany. I w tym miejscu pojawia się pytanie: czy nie mając fabrycznie DPF, należy martwić się o pozytywny wynik badania technicznego? Nie – diagności doskonale wiedzą, jakie modele aut nie posiadają filtra cząstek stałych, stąd też widząc, że przyjechałeś jednym z nich, nie posądzą Cię o proceder usunięcia DPF i tym samym zaliczą badanie techniczne.

    Co zrobić, gdy auto z wyciętym DPF nie przejdzie badania technicznego?

    Czy istnieje jakieś rozwiązanie, gdy już znaleźliśmy się w takiej sytuacji? Oczywiście, że tak. Musimy jednak przygotować się na dość kosztowną operację, jaką jest zakup i montaż nowego filtra DPF. Po jego zamontowaniu powinniśmy powrócić na przegląd i sprawdzić, czy tym razem wszystko jest w porządku. Ale przede wszystkim zamiast skupiać się na tym, jak zaradzić sytuacji po fakcie, skupmy się na tym, jak zapobiegać takim problemom. Regularna konserwacja i dbałość o filtr (wypalanie DPF w czasie jazdy i przepalanie DPF na postoju), a także na przykład przez stosowanie dodatków do paliwa, które wydłużają jego żywotność, mogą zaoszczędzić nam nie tylko kłopotów związanych z niezdanym przeglądem, ale także znacznych wydatków na nowy filtr. Na koniec zachęcam do sięgnięcia po sprawdzony preparat usuwający sadzę i popiół, czyli Diesel System Cleaner od TEC 2000. Dzięki niemu zapobiegniesz zapchaniu się DPF i ewentualnym problemom w jego działaniu.

    Usunięcie DPF a przegląd: podsumowanie

    Artykuł, który właśnie przeczytałeś, porusza bardzo istotną kwestię dla wszystkich posiadaczy samochodów z filtrem cząstek stałych (DPF) – jakie konsekwencje niesie za sobą usunięcie tego elementu. Kluczowe jest zrozumienie, że auto bez DPF jest niezgodne z prawem i nie ma prawa poruszać się po drogach publicznych w Polsce. Wycięcie DPF, bez względu na motyw, jest po prostu nielegalne. Kiedy przyjdzie czas na przegląd techniczny, diagnosta z pewnością zauważy brak DPF, co skutkuje otrzymaniem negatywnego wyniku badania technicznego. Jedynym rozwiązaniem dla auta bez DPF jest zakup i montaż nowego filtra, a potem powrót na przegląd. Oprócz wyjaśnienia konsekwencji prawnych i technicznych usunięcia DPF warto pamiętać o regularnej konserwacji i dbałości o ten filtr. Może to obejmować wypalanie DPF w czasie jazdy, przepalanie DPF na postoju oraz stosowanie dodatków do paliwa, które wydłużają żywotność filtra.

    Wpisy

    z tej samej kategorii

    Na czym polega regeneracja DPF i czy warto ją robić?
    DPF

    Na czym polega regeneracja DPF i czy warto ją robić?

    Regeneracja filtra DPF to kluczowy proces, który pozwala na utrzymanie optymalnej efektywności pracy silników diesla oraz minimalizację ich wpływu na środowisko poprzez redukcję emisji szkodliwych cząstek. W miarę eksploatacji pojazdu DPF ulega zapychaniu...

    author

    Łukasz Młodkowski

    Autor

    O żywotności DPF słów kilka
    DPF

    O żywotności DPF słów kilka

    Filtr cząstek stałych jest jednym z kluczowych elementów w samochodach napędzanych jednostką wysokoprężną. Jego efektywność oraz żywotność zależą od kilku czynników, które warto zrozumieć, by zapewnić długotrwałe i bezproblemowe funkcjonowanie pojazdu. Co...

    author

    Łukasz Młodkowski

    Autor

    Usunięcie DPF bez zmiany oprogramowania
    DPF

    Usunięcie DPF bez zmiany oprogramowania

    Usunięcie filtra cząstek stałych, choć jest zabiegiem nielegalnym, wciąż cieszysię popularnością w szczególności u handlarzy samochodowych. W…...

    author

    Patryk Gałązka

    Autor

    author

    Łukasz Młodkowski

    Autor

    Dlaczego TEC 2000?

    Dlaczego TEC 2000?

    • Wydłuża żywotność silnika

    • Zabezpiecza silnik oraz układ paliwowy

    • Ogranicza ryzyko kosztownych napraw

    • Zmniejsza spalanie

    • Skuteczność potwierdzona testami