Dlaczego samochód nagle gaśnie podczas jazdy? Analiza możliwych usterek
Silnik

Dlaczego samochód nagle gaśnie podczas jazdy? Analiza możliwych usterek

Niezapowiedziane gaśnięcie silnika podczas jazdy to nie tylko irytujący problem, ale przede wszystkim poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drodze. Przyczyn może być wiele – od zabrudzonego układu wtryskowego, przez problemy z elektroniką, aż po zwykłe...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Jakie objawy wskazują na luz na sworzniu tłoka i jak to sprawdzić?
Silnik

Jakie objawy wskazują na luz na sworzniu tłoka i jak to sprawdzić?

Luz na sworzniu tłoka objawia się charakterystycznym, metalicznym stukaniem, szczególnie słyszalnym podczas zimnego rozruchu silnika lub przy gwałtownym przyspieszaniu. Jeśli zbagatelizujesz te dźwięki, mogą pojawić się inne symptomy, takie jak zwiększone...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Czym jest zawieszony zawór w silniku? Po czym poznać takie zjawisko?
Silnik

Czym jest zawieszony zawór w silniku? Po czym poznać takie zjawisko?

Zawieszony zawór w silniku to poważna usterka, która może skutkować dramatycznym spadkiem mocy, zwiększonym zużyciem paliwa oraz ryzykiem uszkodzenia innych komponentów jednostki napędowej. Zjawisko to ma miejsce, gdy zawór ssący lub wydechowy przestaje d...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Jak założyć zabezpieczenie sworznia tłoka?
Silnik

Jak założyć zabezpieczenie sworznia tłoka?

Zabezpieczenie sworznia tłoka odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu trwałości silnika, zapobiegając jego wysunięciu podczas pracy. Niewłaściwe lub uszkodzone zabezpieczenie może prowadzić do katastrofalnych uszkodzeń, takich jak zatarcie silnika czy uszkodz...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Biały dym spod maski – szybkie porady na ten problem
Silnik

Biały dym spod maski – szybkie porady na ten problem

Zauważyłeś biały dym wydobywający się spod maski Twojego samochodu? Jest to sygnał alarmowy, który może mówić o zarówno o niegroźnej usterce, jak i poważnych problemach z silnikiem. Ignorowanie tego zjawiska może prowadzić do kosztownych napraw i niebezp...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Silnik benzynowy działa słabo? Sprawdź, w czym rzecz
Silnik

Silnik benzynowy działa słabo? Sprawdź, w czym rzecz

Silnik benzynowy traci moc i nie działa tak sprawnie, jak powinien? Utrata mocy to częsty problem, który może mieć wiele przyczyn, od zanieczyszczeń w układzie paliwowym po problemy z kompresją. W dzisiejszym wpisie biorę na tapetę potencjalne powody, dla...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Jak wymieniać świece żarowe? Na ciepłym czy zimnym silniku?
Silnik

Jak wymieniać świece żarowe? Na ciepłym czy zimnym silniku?

Wymiana świec żarowych może wydawać się prostą czynnością, ale są pewne zasady, które warto przestrzegać, by zapewnić sobie i swojemu samochodowi bezpieczeństwo oraz optymalne działanie. Kiedy wymieniać te podzespoły: na zimnym czy ciepłym silniku? O tym ...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Dlaczego silnik gaśnie na wolnych obrotach?
Silnik

Dlaczego silnik gaśnie na wolnych obrotach?

Masz problem z gaśnięciem samochodu na wolnych obrotach? To dość powszechny problem, który może być spowodowany wieloma czynnikami, zarówno mechanicznymi, jak i elektrycznymi. W dzisiejszym artykule odpowiemy sobie na pytanie, co jest przyczyną takiego st...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Dlaczego turbina gwiżdże na zimnym silniku?
Silnik

Dlaczego turbina gwiżdże na zimnym silniku?

Jeśli zauważyłeś, że turbosprężarka gwiżdże w momencie, gdy jednostka jeszcze nie osiągnęła optymalnej temperatury pracy, musisz wiedzieć, że jest to sygnał, który może zwiastować poważny problem. Co konkretnie mogą oznaczać takie dźwięki i co zrobić, gdy...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Czy można jeździć z uszkodzoną uszczelką pod głowicą?
Silnik

Czy można jeździć z uszkodzoną uszczelką pod głowicą?

Uszczelka pod głowicą jest niezwykle ważnym elementem, który zapewnia prawidłową izolację i separację płynów eksploatacyjnych w silniku. Jej awaria może prowadzić do szeregu poważnych, a czasem nieodwracalnych uszkodzeń. Wśród kierowców nieraz pada pytani...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą
Silnik

Objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą

Wydmuchana uszczelka pod głowicą to jeden z tych problemów, które żaden kierowca nie chciałby spotkać. Jest to sytuacja, która może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silnika, a naprawa często wiąże się z wysokimi kosztami. Jak zdiagnozować ten problem? O...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Czym posmarować uszczelkę pod głowicę i czy w ogóle należy to robić?
Silnik

Czym posmarować uszczelkę pod głowicę i czy w ogóle należy to robić?

W samochodzie każdy szczegół ma znaczenie, a uszczelka pod głowicą to jeden z tych elementów, który, choć niewidoczny na co dzień, pełni fundamentalną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu silnika. Czy zastanawiałeś się kiedyś, czy uszczelkę pod głowicą należ...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Czy test uszczelki pod głowicą jest wiarygodny?
Silnik

Czy test uszczelki pod głowicą jest wiarygodny?

Zapraszam do przeczytania wpisu, w którym przyglądam się jednej z kluczowych technik diagnostycznych używanych w mechanice samochodowej – testowi uszczelki pod głowicą. Czy jest on rzeczywiście wiarygodnym narzędziem, które może pomóc w identyfikacji pote...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Objawy uszkodzonej poduszki silnika
Silnik

Objawy uszkodzonej poduszki silnika

Kiedy nasz samochód zaczyna wydawać dziwne dźwięki, drgać, czy zachowywać sięinaczej niż zazwyczaj, zaczynamy zastanawiać się, co…...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Jak dobrać pierścienie tłokowe?
Silnik

Jak dobrać pierścienie tłokowe?

Pierścienie tłokowe mają kluczowe znaczenie dla działania silnika, więc ichodpowiedni dobór jest kluczowy dla osiągnięcia optymalnej wydajności…...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Za co odpowiadają popychacze zaworów?
Silnik

Za co odpowiadają popychacze zaworów?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co tak naprawdę dzieje się wewnątrz silnikasamochodu? Czy zdarzało Ci się zamyślić nad…...

author

Łukasz Młodkowski

Autor

Dlaczego TEC 2000?

Dlaczego TEC 2000?

  • Wydłuża żywotność silnika

  • Zabezpiecza silnik oraz układ paliwowy

  • Ogranicza ryzyko kosztownych napraw

  • Zmniejsza spalanie

  • Skuteczność potwierdzona testami