Kupno samochodu używanego – co dalej? 5 ważnych kroków, aby auto “długo żyło”?

Autor: Patryk Gałązka | Data publikacji: 06-09-2022
Kupno samochodu używanego

Polski dystrybutor TEC 2000 rusza właśnie z akcją „Kupiłem używany samochód i co dalej?”, która ma na celu zwiększenie świadomości kierowców w temacie pielęgnacji auta zaraz po zakupie. Często zawierzamy bowiem sprzedawcy, że wszystko funkcjonuje tak, jak należy i od razu rozpoczynamy jego eksploatację. Poświęcenie chwili czasu i funduszy na dokładne sprawdzenie wszystkich kluczowych układów pozwoli uniknąć poważniejszych usterek i może zwiększyć jakość jazdy. W tym celu powstał właśnie poniższy wpis przedstawiający kilka cennych porad, co zrobić po zakupie auta używanego – zapraszamy.

Zakup samochodu używanego – jak o niego zadbać?

Kupując auto z salonu, mamy pewność, że wszystkie elementy są fabrycznie nowe, w doskonałym stanie oraz gotowe do użytku. Inaczej sytuacja wygląda jeżeli zdecydowaliśmy się na zakup samochodu od osoby prywatnej. Wtedy niezbędne jest sprawdzenie wielu systemów i wykonanie kilku prostych kroków pielęgnacyjnych. Wiele osób lekceważy ten etap, zakładając, że zaraz po zakupie auto gotowe jest do użytkowania. Nie wiemy jednak, jak poprzedni właściciel traktował auto, czy pamiętał o regularnym czyszczeniu silnika oraz jakich płynów eksploatacyjnych używał.

Warto poświęcić chwilę czasu i przygotować nasz nowy nabytek na stawiane przed nim zadania – pomoże Ci to zaoszczędzić w przyszłości dużo pieniędzy na naprawy i wymianę uszkodzonych części. Kupno auta używanego wiąże się bowiem ze sporym ryzykiem i nie mamy nigdy 100% pewności co do jego stanu. Poniżej krótki poradnik jak sprawdzić i wyczyścić auto oraz co należy wymienić po zakupie używanego samochodu.

Zakup auta używanego – zacznij od sprawdzenia silnika

Silnik nazywany jest sercem samochodu nie bez przyczyny – jest pompą, którą odpowiada za prawidłową pracę całego pojazdu. Tak jak w przypadku naszego organizmu jego wada niekorzystnie wpływa na resztę systemów i może prowadzić do przykrych konsekwencji. Dlatego w pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić poprawne funkcjonowanie jego kluczowych elementów. Co trzeba zrobić po kupnie samochodu używanego z silnikiem? Podpowiadamy!

Po pierwsze – dobranie odpowiedniego oleju

Na początek warto sprawdzić jaki olej silnikowy zalecany jest przez producenta naszego nowego samochodu. Może okazać się bowiem, że środek, który do tej pory używałeś nie będzie odpowiedni.

Ważne!

Każdy producent określa dokładnie normy, jakie powinien posiadać ten płyn eksploatacyjny. Jeżeli zlekceważymy tę sprawę i stosować będziemy olej o nieodpowiedniej lepkości i jakości, szybko może dojść do różnego rodzaju awarii – nieodpowiednie smarowanie spowoduje zużycie się metalowych elementów w silniku.

Nie wiesz, jaki olej stosował wcześniejszy właściciel? Nie musisz na siłę szukać takiego samego środka – możesz bez problemu zmienić go na nowy wykorzystując wcześniej płukankę do silnika TEC 2000 Engine Flush. W ten sposób pozbędziesz się zanieczyszczeń w postaci zalegającego starego oleju i wyczyścisz jednostkę napędową z nagaru powstałego w wyniku jego spalania.

Test przeprowadzony przez Michała, który znajdziesz na załączonym filmie, wyraźnie pokazuje jak wiele korzyści uzyskujemy dzięki zastosowaniu płukanki TEC2000. W samochodzie, który poddano płukaniu, znacznie zwiększyła się kompresja we wszystkich cylindrach. Przełoży się to natychmiastowo na przywrócenie prawidłowych osiągów samochodu.

Operacja płukania nie należy do skomplikowanych – wystarczy dolać płukankę TEC 2000 Engine Flush do starego oleju i zostawić samochód na biegu jałowym przez 20 min. Następnie zlewamy płyn wraz z wszystkimi rozpuszczonymi zabrudzeniami i zastępujemy go nowym olejem. Pozostaje jeszcze wymiana filtra i gotowe.

  • Dodaj do koszyka Kup teraz

Po drugie – sprawdzenie rozrządu

Kolejnym kluczowym elementem składowym każdego silnika spalinowego jest rozrząd. Jego zadaniem jest sterowanie dopływem powietrza do poszczególnych cylindrów poprzez odpowiednie sterowanie zaworami. Odpowiada on także za odprowadzanie spalin z silnika.

Ważne!

Najważniejszym elementem całego układu jest pasek rozrządu, który odpowiada za synchronizację wału korbowego i wałka rozrządu. Wykonany jest on z gumy, a z racji na duże obciążenia, jakim jest poddawany, podlega okresowej wymianie. Tak więc po zakupie auta od osoby prywatnej powinieneś sprawdzić, czy stosowała się ona do zaleceń producenta w tym temacie. Jeżeli zaobserwujemy pęknięcia, silne zużycie, rozwarstwienia czy naderwania możemy stwierdzić, że jest on mocno wyeksploatowany.

Stan paska rozrządu jest niezwykle ważny dlatego jeśli nie znasz daty jego wymiany, oraz ilości kilometrów, przez jakie był użytkowany, zalecamy profilaktyczny montaż nowego. Jest to koszt kilkuset złotych, więc nie jest to mała suma, jednak warto się wykosztować, ponieważ w przypadku jego zerwania może dojść do poważnej awarii silnika, której naprawa może sięgać nawet kilkunastu tysięcy złotych.

Sprawdź także: Czy czysty silnik pracuje lepiej?

Po trzecie – płukanie układu paliwowego

Profilaktycznie warto zadbać także o układ paliwowy, do czego polecamy nasz środek TEC 2000 Fuel System Cleaner. W ten sposób dokładnie osuszysz instalację zasilającą, przewody paliwowe, filtry, a także zbiornik paliwa w samochodach benzynowych.

Polepszą się także właściwości smarne oleju, zapewniając jednostce napędowej lepszą ochronę oraz zapobiegniemy zużywaniu się kluczowych elementów układu takich jak wtryskiwacze. Wszystko to przełoży się na bardziej precyzyjną atomizację paliwa, przez co samochód będzie lepiej funkcjonował.

  • Dodaj do koszyka Kup teraz

Zakup używanego auta z silnikiem wysokoprężnym wiąże się natomiast z koniecznością zadbania o wtryskiwacze, które w tego typu samochodach są częstym źródłem problemów. Nowoczesne systemy (między innymi common rail) są bardzo precyzyjne i zaawansowane technologicznie, jednak często nie wytrzymują obciążeń, jakim są poddawane.

Ważne!

Jeżeli samochód kopci przy rozruchu, gwałtownie przyspiesza, obroty falują oraz występują problemy z uruchomieniem silnika, może to być oznaka złego dawkowania paliwa przy wtrysku. Bardzo często jest to problem z końcówkami wtryskiwaczy, którym w prawidłowym działaniu przeszkadzają nagromadzone zanieczyszczenia.

Jeżeli nie doszło jeszcze do poważnych mechanicznych uszkodzeń tych elementów możesz zastosować TEC 2000 Diesel Injector Cleaner, czyli środek pozwalający na kompleksowe czyszczenie wtryskiwaczy. Warto zrobić to profilaktycznie i nie martwić się, że w najbliższej przyszłości pojawią się wyżej wymienione problemy.

  • Dodaj do koszyka Kup teraz

Więcej dowiesz się w naszym poprzednim wpisie – https://tec2000.pl/wtryskiwacze-diesla-jak-zadbac-o-prawidlowe-dzialanie/. Opisujemy tam dokładnie jak zadbać o wtryskiwacze Diesla i jak zapewnić lepsze działanie całej jednostki napędowej.

Po czwarte – wymiana filtrów w układzie zapłonowym

W celu zapewnienia optymalnego spalania mieszanki i prawidłowego spalania paliwa musisz upewnić się, że układ zapłonowy jest w dobrej kondycji. Jeżeli występować będą nieprawidłowości, auto może mieć problemy z rozruchem, a niespalone dawki paliwa mogą trafiać do oleju silnikowego, powodując utratę właściwości smarnych i utratę niezbędnej ochrony silnika.

W pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić szczelność układu. Zobacz czy przewody nie są uszkodzone, czy popękane – jeżeli nie masz pewności, warto zainwestować w nowy zestaw wraz ze świecami. Nie będzie to duży wydatek a zapewni nam gwarancję prawidłowego działania układu

Co po kupnie auta używanego należy sprawdzić w układzie zapłonowym? Szczególną uwagę powinieneś wrócić na:

  • cewki zapłonowe,
  • palce rozdzielacza,
  • kopułki aparatu zapłonowego,
  • przewody zapłonowe,
  • świece zapłonowe.

Sprawdź także: Czyszczenie układu dolotowego – dlaczego jest takie ważne?

Po piąte – czyszczenie układu chłodniczego

Kupując samochód od osoby prywatnej, nie mamy zapewne także informacji o tym, jak poprzedni właściciel obchodził się z układem chłodzenia. Możesz mieć nadzieję, że stosowany był płyn chłodniczy posiadający odpowiednie właściwości.

Wyeksploatowany środek traci swoje właściwości i nie spełnia odpowiednio swojej roli, dlatego podczas pierwszego przeglądu auta lepiej od razu wymienić go na nowy. Podczas tej czynności radzimy także dokonać czyszczenia układu za pomocą środka TEC 2000 Radiator Flush. Pozwoli on usunąć potencjalne resztki wody zalegającej w chłodnicy oraz pozbędzie się rdzy i kamieni, które są niezwykle niebezpieczne dla wszystkich komponentów chłodzenia.

  • Dodaj do koszyka Kup teraz

Od razu warto obalić jeden z panujących mitów – kolor płynu chłodniczego nie ma znaczenia. Utarło się bowiem twierdzenie, że nie powinno mieszać się preparatów o różnych barwach. Jeżeli wcześniej w samochodzie stosowany był zielony płyn chłodniczy, bez problemu możesz zastąpić go teraz różowym – ważne, żeby posiadał parametry przewidziane przez producenta auta.

Co zrobić po kupnie samochodu używanego? Sprawdzić opony!

Wiemy już, co należy zrobić po zakupie samochodu używanego w przypadku silnika, nie jest to jednak jedyny ważny element w aucie. Nie możemy zapominać o oponach i układzie hamowania – to one w głównej mierze odpowiadają za nasze bezpieczeństwo na drodze.

Zacznij od sprawdzenia roku produkcji i stanu opon – mają one przecież swoją datę używalności. Nawet jeżeli na gumie nie widać specjalnych oznak zużycia a bieżnik ma jeszcze rowki o dużej głębokości, to mieszanka po pewnym czasie traci swoje właściwości. Nie mają one już tak dobrej przyczepności, zwiększa się droga hamowania i łatwiej wpaść w poślizg. Powinieneś więc sprawdzić wszystkie parametry i wiek produkcji i zdecydować czy potrzebny będzie nowy komplet ogumienia.

Pamiętaj także o wymianie płynu hamulcowego – ten starcza na około 2 lata (40 – 50 tys.), jednak warto kierować się zaleceniami przewidzianymi przez producenta. Tak jak w przypadku wcześniej wspomnianych płynów eksploatacyjnych możemy nie znać środka, jaki był używany, oraz daty ostatniej wymiany – zalecane jest więc zastosowanie nowego, świeżego preparatu w celu zapewnienia maksymalnej ochrony układu hamowania.

Jak kompleksowo zadbać o samochód?

Na koniec warto zadbać o komfort w kabinie, dokonując odświeżenia klimatyzacji. Tu również nie wiemy, jak często i kiedy ostatnio była używana – długie przerwy powodują gromadzenie się drobnoustrojów w postaci pleśni i grzybów, które stanowić mogą potencjalne niebezpieczeństwo dla kierowcy i pasażerów.

Sprawdź także: Co po zakupie samochodu używanego? Odświeżenie klimatyzacji

Jeżeli wyczujemy nieprzyjemny zapach z nawiewu, nie trzeba od razu kierować się do serwisu – zacznij od skorzystania z odgrzybiacza do klimatyzacji TEC 2000 Airco Fresher Service Spray. Wyeliminujesz dzięki niemu nieprzyjemną woń wilgoci i stęchlizny, a także kompleksowo wyczyścisz wszystkie zakamarki układu chłodzenia.

  • Dodaj do koszyka Kup teraz

Kupiłem używane auto, co dalej? – wspólna akcja Michała Jesionowskego i TEC 2000

Po tej lekturze wiesz lepiej, z czym wiąże się kupno auta od osoby prywatnej. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu przygotowanego przez Michała Jesionowskiego, czyli jednego z najpopularniejszych Youtuberów motoryzacyjnych w Polsce. Jego kanał „Miłośnicy czterech kółek Zrób to sam” obserwuje obecnie prawie półtora miliona osób, doceniając jego ogromną wiedzę i doświadczenie – posiada on również wiele profesjonalnych warsztatów samochodowych. W swoich filmach bezkompromisowo rozprawia się z mitami funkcjonującymi wśród kierowców i przeprowadza wartościowe testy pokazujące jak najlepiej dbać o samochód. Niezwykle cieszy nas, że produkty marki TEC 2000 zostały docenione przez takiego specjalistę i poleca on używanie ich swoim widzom.

W ramach wspólnej akcji „Kupiłem używany samochód i co dalej?” proponujemy zakup zestawów promocyjnych, w których znajdziesz wszystkie produkty, dzięki którym przeprowadzisz wszystkie opisane wcześniej czynności po zakupie samochodu używanego.

Jeżeli Ty też chcesz dołączyć do grona zadowolonych użytkowników i kompleksowo zadbać o swój samochód zachęcamy do sprawdzenia ofert naszego sklepu internetowego – zapraszamy i życzymy udanych zakupów.

Patryk Gałązka

Elektromechanik z wykształcenia i pasji z siedmioletnim doświadczeniem w zawodzie. Na co dzień prowadzę działalność związaną z elektroniką samochodową, a w wolnym czasie pogłębiam wiedzę z tych obszarów, czego najlepszym dowodem są liczne certyfikaty.

Zobacz także

Dlaczego pasek klinowy piszczy na zimnym silniku?

Kiedy termometr wskazuje na niską temperaturę, a Twój samochód wydaje charakterystyczne piszczenie podczas rozruchu, wiesz, że zima dała…

Falujące obroty na zimnym silniku

Kiedy na zewnątrz jest zimno, a Twoje auto tylko czeka, aby je uruchomić, czasem możemy zauważyć pewne niecodzienne…

Czym jest wypadanie zapłonu i co może oznaczać?

Wypadanie zapłonu w samochodzie to jedno z tych zjawisk, które potrafią sprowadzić nawet najbardziej doświadczonego kierowcę na ziemię….

Wysokie spalanie paliwa – przyczyn może być wiele. Poznaj je wszystkie!

Każdy kierowca wie, jak ważne jest ekonomiczne zużycie paliwa. Optymalne spalanie nie tylko oszczędza nasze pieniądze przy każdym…

Pasek klinowy piszczy? Poznaj powody i zobacz, jak sobie z tym poradzić

Piszczący pasek klinowy to problem, z którym spotkało się wielu kierowców. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego pasek klinowy…

Uszkodzone uszczelniacze zaworowe – czym grozi jazda z nimi?

Każdy kierowca pragnie, aby jego samochód działał sprawnie i bezproblemowo. Jednak nie zawsze jesteśmy świadomi tego, co się…

Czym są zawory w silniku?

W głębi każdego silnika spalinowego skrywają się elementy, które, choć często niedostrzegane, odgrywają kluczową rolę w procesie jego…

Dolewka oleju – na zimnym czy ciepłym silniku i co ile uzupełniać środek smarny w aucie?

Dolewanie oleju do silnika to praktyka, na którą decyduje się spora część kierowców. Nic w tym dziwnego –…

Wzmożony hałas spod maski: co właściwie oznacza i co jest przyczyną głośnej pracy silnika benzynowego?

Dobrze działający silnik działa cicho – tak, że praktycznie go nie słyszymy. Tyczy się to zwłaszcza jednostek benzynowych,…

Głośna praca silnika: wszystko, o czym warto wiedzieć

Choć jednostki napędowe są skomplikowanymi układami, w których w ciągu każdej sekundy dochodzi do niezliczonej ilości ruchów, gdy…

Gniazda zaworowe – wszystko, co warto o nich wiedzieć

Zawory – choć często niedoceniane – pełnią kluczową rolę w wielu konstrukcjach mechanicznych. Jednak bez odpowiednio zaprojektowanego gniazda,…

Stukanie panewek – sygnał poważnej awarii

Każdy właściciel samochodu marzy o tym, by jego pojazd działał jak najsprawniej przez jak najdłuższy czas. Jednakże nawet…

Sprawdzanie płynu chłodniczego – jak się do tego zabrać?

Każdy właściciel samochodu wie, jak ważne jest regularne sprawdzanie i wymiana oleju silnikowego. Niemniej ważne, choć często niedoceniane,…

Jaki powinien być poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku?

Płyn chłodniczy, często nazywany również antyfreezem, odgrywa nieocenioną rolę w utrzymaniu optymalnej temperatury w silniku pojazdu. Dzięki niemu…

Szarpanie na zimnym silniku – co oznacza i jak sobie z tym poradzić?

Rano wsiadasz do samochodu, klucz w stacyjce, silnik pali od pierwszego obrotu kluczyka, i wreszcie jesteś gotowy do…

Spadek mocy silnika benzynowego – przyczyny

Załóżmy, że jesteś miłośnikiem samochodów i swoją pasję przekuwasz na codzienne doświadczenie za kierownicą. Cieszysz się brzmieniem silnika,…

Nagły spadek mocy silnika podczas jazdy

Czasami samochód nie zachowuje się tak, jak powinien. Nagle możemy zauważyć, że nie jest tak wydajny jak zwykle,…

Kontrolka silnika i spadek mocy: w czym rzecz?

Dla większości z nas zapalenie kontrolki silnika na desce rozdzielczej jest momentem stresu i niepewności. Sytuacja jeszcze bardziej…

Jak zwiększyć kompresję w silniku?

Zwiększenie kompresji w silniku to jeden z najważniejszych aspektów, które mogą przyczynić się do poprawy jego osiągów oraz…

Brak kompresji w silniku benzynowym – objawy

Kiedy Twoje auto zaczyna działać inaczej, może to sugerować różne kłopoty. Czasami jest to coś prostego, jak wymiana…

Jak sprawdzić kompresję silnika?

Twój silnik nie działa jak kiedyś? Może masz podejrzenia, że problem może leżeć w kompresji? Bez obaw, jesteś…

Opiłki w skrzyni biegów: co oznaczają i jak z nimi walczyć?

W świecie motoryzacji pojawienie się opiłków w skrzyni biegów może zapowiadać potencjalne problemy. Warto wiedzieć, co oznaczają i…

Opory toczenia a spalanie: jak je zmniejszyć? Zadbaj o dobrą kondycję skrzyni biegów!

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak poprawić efektywność swojego pojazdu, zmniejszyć spalanie i poprawić przyspieszenie? Kluczem do tych pytań…

Głośna praca skrzyni biegów? Remont nie musi być jedynym wyjściem!

Podróże samochodem to nieodłączny element naszego codziennego życia. Niemal każdego dnia korzystamy z auta, aby dostać się do…

Płukanie skrzyni biegów: niezastąpiony element konserwacji Twojego samochodu

Nie jest tajemnicą, że nasze samochody to skomplikowane systemy pełne różnych mechanizmów i komponentów, które są niezbędne do…

Wymiana oleju co 2 lata – czy to bezpieczne?

Większość kierowców jest świadoma konieczności regularnej wymiany oleju silnikowego. Wielu z nich zna ogólne zalecenia – serwis co…

Na czym polega odpowietrzanie skrzyni korbowej i kiedy jest przeprowadzane?

Odpowietrzanie skrzyni korbowej to istotny aspekt utrzymania samochodu w doskonałej kondycji. To proces, który pozwala na regulację ciśnienia…

Czym jest, za co odpowiada odma w silniku i jakie są objawy jej zatkania?

Każdy silnik spalinowy jest skomplikowaną konstrukcją składającą się z wielu układów i jeszcze większej ilości elementów. Wśród nich…

Co może oznaczać czarny dym z wydechu i brak mocy?

Czy zdarzyło Ci się zauważyć czarny dym wydobywający się z rury wydechowej Twojego samochodu, jednocześnie odczuwając utratę mocy?…

Jak skutecznie ograniczyć zużycie oleju silnikowego?

Z dużym poborem oleju spotkał się niejeden kierowca. Choć problem ten jest powszechnie znany, mam wrażenie, że wciąż…

Objawy spalania oleju przez silnik

Spalanie oleju przez silnik to przypadłość, który może przyprawić o zawroty głowy każdego kierowcę. Ale jak poznać ewentualne…

Dlaczego silnik spala olej?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego Twój samochód zużywa więcej oleju, niż powinien? Jeżeli tak, to ten artykuł jest…

Czym są luzy zaworowe i jak je ustawić i sprawdzić?

Wielu z nas słyszało o luzach zaworowych, zwłaszcza jeśli jesteśmy właścicielami samochodów lub pasjonujemy się mechaniką. Ale do…

Rodzaje popychaczy zaworowych – co powinieneś wiedzieć?

Zastanawiałeś się kiedyś, jak działa silnik spalinowy? Czy rozważałeś, jakie kluczowe elementy odpowiadają za jego płynne działanie? Jednym…

Za co odpowiadają popychacze zaworów?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co tak naprawdę dzieje się wewnątrz silnika samochodu? Czy zdarzało Ci się zamyślić nad…

Co to jest magistrala olejowa w silniku i jak zadbać o jej czystość?

Zastanawiałeś się kiedykolwiek, co oznacza termin “magistrala olejowa” w kontekście silnika? Jakie jest jej zadanie i dlaczego tak…

Kiedy wymieniać pierścienie tłokowe i czy warto to robić na własną rękę?

Zastanawiasz się, kiedy wymieniać pierścienie tłokowe i czy warto to robić samodzielnie? W naszym artykule znajdziesz odpowiedzi na…

Co wymienia się przy remoncie silnika?

Chciałbyś zrozumieć, co należy wymienić przy remoncie silnika? W dzisiejszym artykule podejmę próbę przeprowadzenia Cię przez ten skomplikowany…

Nagar w kolektorze: czym się objawia i jak się go pozbyć?

Czy zauważyłeś ostatnio, że Twój samochód nie działa tak, jak powinien? Czy brakuje mu mocy, a zużycie paliwa…

Objawy uszkodzonego czujnika temperatury silnika – po czym rozpoznać problemy w jego działaniu?

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co może oznaczać miganie kontrolki silnika na desce rozdzielczej Twojego samochodu? Zdecydowanie nie jest…

Jak prawidłowo tankować samochód?

Tankowanie paliwa jest rutynowym działaniem, które kierowcy samochodów wykonują regularnie, aby utrzymać swoje pojazdy w ruchu.  Zalecenia producenta…

Wiosenny serwis klimatyzacji – poznaj powody, dla których warto o nim pamiętać

Układ klimatyzacji dla wielu osób kojarzy się z jednym – upalnymi dniami i zbawiennym chłodem płynącym przez kratki…

Czym jest sonda lambda w aucie i jakie jest jej zadanie?

We współczesnych samochodach znajduje się wiele rodzajów czujników, do których zaliczyć można m.in. sondę lambda, o której istnieniu…

Paliwa premium: czy warto je tankować?

Obecne ceny paliw biją rekordy, sprawiając, że portfele kierowców coraz bardziej cierpią. Pomimo ciągłych wzrostów producenci nie przestają…

Co ile wymieniać rozrząd? Wymiana układu rozrządu na pasku i łańcuchu

Pytanie pod tytułem “co ile wymiana rozrządu?” jest jednym z tych ważniejszych – zaniedbanie tego tematu może skończyć…

Jak usunąć plamy z oleju silnikowego? Sprawdzone sposoby

Plama o oleistej konsystencji, którą zauważymy najczęściej na kostce brukowej lub innej powierzchni, jest oznaką drobnego lub większego…

Silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach – objawy i przyczyny

W zależności od pojemności silnik ma różną liczbę cylindrów jak np. 3, 4, 5. Podzespoły te mają duży…

Czy kończący się rozrząd daje objawy? Jeśli tak, to jakie?

Układ rozrządu to bardzo ważny element silnika, który odpowiada za doprowadzenie powietrza do cylindra jednostki napędowej, a także…

Jazda na krótkich dystansach a silnik i akumulator

Za sprawą przeprowadzanych co jakiś czas badań, wynika, że polscy kierowcy w większości jeżdżą samochodami na krótkich odcinkach,…

Objawy przestawionego rozrządu

Układ rozrządu jest skomplikowanym mechanizmem, w skład którego wchodzi wiele elementów. Z racji na swoją budowę i system…

Co jest powodem wysokich obrotów na biegu jałowym?

Bieg jałowy, czyli luz, to pozycja w skrzyni biegów, w czasie której silnik powinien pracować na bardzo niskich…

Zmienne fazy rozrządu – co warto o nich wiedzieć?

Można powiedzieć, że sercem każdej jednostki napędowej jest układ rozrządu – zarówno w przypadku silnika benzynowego, jak i…

Za duże lub zbyt małe ciśnienie oleju w silniku: co jest przyczyną i jak sobie radzić z problemem?

Zwykło się mówić, że olej silnikowy jest najważniejszym płynem eksploatacyjnym w samochodzie. Nic w tym zaskakującego – to…

Jak zwiększyć moc silnika? Proste sposoby na lepsze osiągi jednostki napędowej

Dla wielu kierowców jednym z najważniejszych parametrów decydujących o wydajnej jeździe samochodem jest moc silnika. Choć przy zakupie…

Do czego służy przepływomierz powietrza i co zrobić, by uniknąć jego awarii?

Niezależnie od rodzaju silnika – każda jednostka napędowa potrzebuje do pracy dwóch składników: paliwa oraz powietrza. Aby jednak…

Objawy nieszczelnego układu dolotowego powietrza

Nieszczelność układu dolotowego jest jedną z przyczyn nierównej pracy jednostki napędowej. Nieszczelny dolot ma negatywny wpływ na kondycję…

Jak poprawić skutki złej smarności oleju napędowego?

Względy ekologiczne, czyli różnego rodzaju wymogi dotyczące ochrony środowiska naturalnego, sprawiły, że składy chemiczne produkowanych paliw (głównie w…

Kupno samochodu używanego – co dalej? 5 ważnych kroków, aby auto “długo żyło”?

Polski dystrybutor TEC 2000 rusza właśnie z akcją „Kupiłem używany samochód i co dalej?”, która ma na celu…

Nieprzyjemny zapach z klimatyzacji – skąd się bierze i jak się go pozbyć?

Podczas jazdy czujesz nieprzyjemny zapach z klimatyzacji samochodowej? Wydobywający się z nawiewu odór sprawia, że jazda jest niekomfortowa…

Problem z odpaleniem silnika? Przyczyną może być stary filtr paliwa

Filtr paliwa pełni bardzo ważną rolę w układzie paliwowym, gdzie odpowiada za  doprowadzenie czystego paliwa do silnika. W…

Brudna przepustnica powoduje falowanie obrotów – wykorzystaj preparat do czyszczenia przepustnicy, aby temu zapobiec!

Przepustnica to jeden z najważniejszych elementów silnika spalinowego odpowiadający za dostarczenie odpowiedniej ilości powietrza do komory spalania. Jeżeli…

Kamień w układzie chłodzenia – skąd się bierze i jak z nim walczyć?

Układ chłodzenia spełnia niezwykle ważną rolę w funkcjonowaniu każdego samochodu, a jego sprawne działanie jest kluczowe dla zapewnienia…

Jak kompleksowo zadbać o samochód?

Aby nasz samochód prawidłowo funkcjonował, należy utrzymywać jednostkę napędową w doskonałej kondycji. W ofercie TEC 2000 znajdziesz jednak…

Czyszczenie silnika z nagaru – jaki preparat wykorzystać?

Zauważyłeś, że Twój samochód działa zdecydowanie gorzej? Odczuwasz spadek mocy, nierówną pracę silnika i problemy z odpalaniem? Może…

Czy warto zmieniać olej silnikowy?

Wymiana podstawowych płynów eksploatacyjnych w samochodzie, a jednym z nich jest olej silnikowy, daje nadzieję na długie użytkowanie…

Tarcie największym problemem silników 21 wieku.

Rosnąca globalna świadomość ekologiczna na świecie, czego dowodem są niedawne wezwania do kontroli zmian klimatu i emisji gazów…